مدیر مرکز خدمات درمان ناباروری ابن سینا با تأکید بر دستیابی به روش‌های درمانی نوین در حوزه درمان ناباروری، گفت: بانک سلولی برای ذخیره سلول‌های بنیادی خون قاعدگی زنان به زودی شروع به کار خواهد کرد و روش‌های درمانی جدید نیز بعد از دریافت مجوزهای قانونی به زوجین ارائه خواهد شد.

فاكتورهاي پرخطر ابتلا به سرطان خون را بشناسيد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی صادقی تبار درباره دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه ابن‌سینا در حوزه درمان ناباروری که پیش‌تر وعده آن‌ داده شده بود، توضیح داد:  روش‌های درمانی نوین ما به عنوان خدمات درمانی به زوجین، در حال اخذ مجوزهای قانونی است و بعد از اینکه این مجوزها را دریافت کنیم، به مردم اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: اثر بخشی این روش‌ها بعد از طی پروژه‌های پژوهشی کارآزمایی بالینی مورد تایید قرار گرفته و ما خوشحال هستیم که پژوهشگاه ابن سینا به تکنیک و دانش جدید در حوزه درمان ناباروری دست پیدا کرده است. این دانش بعد از آن که فرآیندهای قانونی لازم برای عرضه  به عنوان یک خدمت درمانی از مجاری قانونی مثل وزارت بهداشت را اخذ کند، رونمایی و به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر مرکز خدمات درمان ناباروری ابن سینا عنوان این تکنیک جدید در حوزه درمان ناباروری را "استفاده از سلول‌ها در افزایش موفقیت درمان ناباروری" نام برد و افزود: این روش درمانی به استفاده از سلول‌های بنیادی خون قاعدگی زنان برای درمان ناباروری نیز ارتباط دارد و در شرف راه‌اندازی بانک سلولی برای ذخیره سلول‌های بنیادی ناشی از خون قاعدگی زنان هستیم.

صادقی تبار با بیان اینکه بانک سلول‌های بنیادی خون قاعدگی زنان به عنوان یک ذخیره ارزشمند و بسیار پرکاربرد برای درمان ناباروری به شمار می‌آید، اضافه کرد: این بانک همچنین ذخیره مهمی برای  بسیاری از درمان‌های دیگری است که در آینده از طریق پیوند سلول‌های بنیادی در بافت‌ها و سایر ارگان‌های بدن ممکن خواهد شد.

وی اظهار کرد: خانم‌ها می توانند هر ماه که اراده کنند به این بانک مراجعه کرده و سلول‌های خود را اهدا کنند تا مورد پردازش قرار گرفته و در نهایت تکثیر شده و برای آن‌ها فریز و نگهداری شود تا هر زمان مورد نیاز است مورد استفاده قرار گیرند.

مدیر مرکز خدمات درمان ناباروری ابن سینا یادآور شد: با توجه به این که نگهداری سلول‌ها در بانک سلولی یک خدمت درمانی نیست، ارائه این خدمت از سوی مرکز نیازمند مجوزهای ساده‌تری است و به زودی درباره آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد که از چه تاریخی مراجعینی که بخواهند ذخیره سلول‌های بنیادی آنها انجام شود، پذیرش خواهیم کرد. بعد از ارائه این خدمت و دریافت مجوزهای قانونی، خدمات درمانی نیز آماده ارائه به زوجین خواهد بود.

کد خبر 461903

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha