معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با انتقاد از ترویج چندهمسری گفت: برخی افراد که دغدغه ازدواج دارند‏، هر چند وقت یک‌بار موضوع‌هایی را مطرح می‌کنند که از نظر فضای فرهنگی و روانی به ضرر امر ازدواج است و با ترسیم یک تصویر نادرست فضایی نادرست ایجاد می‌کنند.

معصومه ابتکار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در واکنش به انتشار برخی تبلیغات در فضای مجازی برای ترویج چندهمسری و برگزاری کارگاه آموزشی با همین موضوع و همچنین در برنامه‌ای در صدا و سیما، اظهار کرد: برخی با انتشار این اخبار، نگرانی‌هایی را در خصوص تغییر احساس افراد نسبت به ازدواج ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: مفهوم ازدواج برای جوانان باید توام با احساس خوشنودی باشد. ما هم باید شرایط را از نظر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، حمایت‌های اشتغال، مسکن و  ... فراهم کنیم تا جوانان ازدواج کنند. اگر همه اینها در کنار هم مطرح شود‏، شرایطی فراهم می‌شود تا زوج‌های جوان بتوانند همدیگر را پیدا کنند و زندگی مشترک تشکیل دهند و در عین حال نسبت به زندگی مشترک احساس خشنودی داشته باشند.

ابتکار گفت: متاسفانه همان کسانی که ادعا و دغدغه‌شان این است که آمار ازدواج کاهش یافته و مشکل‌ساز شده است، در حال ایجاد فضاهای روانی هستند که نسبت به مساله ازدواج نه تنها حس خوشایندی به وجود نیاید، بلکه حس ناامیدی، بی‌اعتمادی و تردید گسترش پیدا کند.

وی عنوان کرد: یکی از اولین مسائلی که آنها مطرح کردند موضوع طلاق بود. آنها گفتند که «چه نشسته‌اید که آمار طلاق وحشتناک شده و بالا رفته است». این حرف‌ها در ظاهر نشان می‌داد که آنها دغدغه ازدواج و طلاق را دارند، اما در واقع با ترسیم یک تصویر نادرست که با واقعیت همخوانی نداشت، فضای نادرستی را ایجاد کردند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: این بار هم موضوع چندهمسری را مطرح کرده‌اند. بالاخره وقتی فرد احساس می‌کند که در حال ورود به معادله‌ای است که ممکن است به خودش و خانواده‌اش از نظر روحی آسیب بزند‏، به این موضوع تردید می‌کند.

ابتکار تاکید کرد: حاصل ازدواج باید مهر و صفا باشد نه درگیری و تنش و اضطراب؛ که باعث شود همسر روزی به سراغ ازدواج مجدد برود. مواردی هم که در شرع مقدس به این موضوع پرداخته شده، موارد خاصی است که واقعا نیاز است بر اساس آن موارد خاص این اتفاق بیفتد و اصلا عمومیت ندارد. این نحوه برخورد و عمومیت دادن به موضوع چندهمسری اصلا به صلاح خانواده و جامعه نیست.

کد خبر 461758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha