عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره آخرین آمار ابتلا افراد به HIV در لردگان گفت: حدود ۹۰ نفر از افراد این روستا به HIV مبتلا شده‌اند و این افراد ۱۰ درصد جامعه آماری روستا را تشکیل می‌دهند.

کنترل ایدز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، احمد همتی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی در روستای لردگان، توضیح داد: باید توجه داشت که اطلاع‌رسانی اولیه و نوع خبر منتشر شده در رسانه‌ها با واقعیت تطابق چندانی نداشته است.  

وی با بیان اینکه بیماری اچ‌آی‌و ی و ویروس ایدز موضوعی نیست که به یکباره بروز کند، اظهار داشت: این بیماری جزو بیماری‌های مزمن است که چندین سال طول می‌کشد که علائم اولیه خود را نشان دهد و ما باید به صورت کارشناسی و دقیق این مسئله را بررسی کنیم و نتایج را به اطلاع مردم برسانیم تا اگر احیانا قصوری در این زمینه رخ داده است، برخورد لازم صورت گیرد.  

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه طبق آخرین آماری که به ما گزارش شده، حدود ۹۰ نفر از افراد این روستا به اچ‌آی‌وی مبتلا شده‌اند، گفت: این افراد ۱۰ درصد جامعه آماری روستا را تشکیل می‌دهند.  

وی در پایان گفت: در حال حاضر تمام این افراد تحت درمان قرار دارند.

کد خبر 461746

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha