رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نتیجه بررسی تخلفات دانشجویان علوم پزشکی در مجلس را اعلام کرد و گفت: متخلفان نقل و انتقال دانشجویان پزشکی به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.

علی نوبخت حقیقی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی نوبخت حقیقی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره نتایج جلسه روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: گزارش‌هایی درباره تخلفات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و مواردی مانند مسئله انتقال دانشجویان علوم پزشکی خارج از کشور به داخل و سهمیه اعضای هیأت علمی به ما اعلام شده بود که در این جلسه تمام این موارد مورد بحث‌های کارشناسی قرار گرفت و این موارد را از لحاظ قانونی بررسی کردیم.

نوبخت با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: موضوع نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی از جمله مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است که بعدها این شورا در این زمینه اختیاراتی به وزیر بهداشت، وزیر علوم و رئیس دانشگاه آزاد داده و در این زمینه آیین‌نامه‌ای نوشته شده است که بر اساس آن اگر دانشجویان توانستند ۹۲.۵ درصد از حدنصاب نمرات لازم را کسب کنند قادر به تغییر رشته هستند.

این نماینده مجلس افزود: در زمینه نقل و انتقال دانشجویان خارج از کشور به داخل اختلافاتی پیش آمده بود که آیا این افراد واقعاً دانشجو هستند یا خیر؛ که نهادهای نظارتی به دقت این موضوع را بررسی کردند و برخی از تخلفات برای ما محرز شد.

وی افزود: به طور کلی موارد مطرح شده در این جلسه دسته‌بندی شد و آنچه خلاف قانون انجام شده است به دست دستگاه قضا سپرده می‌شود. مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مانند گذشته اجرا خواهد شد اما روی نحوه اجرای آن بین مسئولان دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت اختلافاتی وجود دارد که امیدواریم بتوانند در این زمینه به یک جمع‌بندی کلی برسند.

نوبخت گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این جلسه پیشنهاد تشکیل کارگروهی متشکل از وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد، سازمان سنجش آموزش کشور و برخی از اعضای کمیسیون بهداشت و آموزش را ارائه کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به وزیر بهداشت پیشنهاد دادیم مانند قرارگاهی که در سازمان غذا و دارو برای رسیدگی به تخلفات تشکیل شده است، این کارگروه نیز در زمینه دانشجویی تشکیل شود تا از این طریق بتوانیم تخلفات را رسیدگی کرده و شفافیت بیشتری ایجاد کنیم تا حق مردم رعایت شود. همچنین در صورت بروز تخلف متخلفان بلافاصله به مراجع قضایی معرفی شوند.

کد خبر 461743

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha