فیلم سینمایی «جوکر» به کارگردانی تاد فیلیپس و بازی واکین فینیکس در یک ماه بیش از ۹۳۰ میلیون دلار در دنیا فروخت و کمتر از دو هفته دیگر وارد باشگاه میلیاردی‌ها می‌شود.

فيلم سينمايي جوكر

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین به نقل از فوربس، این فیلم درجه R هفته گذشته ۳۷ میلیون دلار در بازارهای بین‌المللی و ۱۴ میلیون دلار در بازار آمریکای شمالی به دست آورد و مجموع درآمد جهانی خود را به ۹۳۴ میلیون دلار رساند. به این ترتیب، می‌توان «جوکر» را نخستین فیلم بسیار خشن تاریخ سینما دانست که موفق می‌شود از مرز یک میلیارد دلار فروش جهانی بگذرد.

«جوکر» در حالی در آستانه میلیاردی شدن است که هنوز در بازار چین به نمایش عمومی درنیامده است. آخرین فیلمی که بدون اکران در چین موفق به ثبت این رکورد شد «شوالیه تاریکی» به کارگردانی کریستوفر نولان در سال ۲۰۰۸ بود. فیلم تازه فیلیپس هفته گذشته ۲۴ درصد از تماشاگران خارجی و ۲۸ درصد از تماشاگران آمریکایی خود را از دست داد که برای فیلمی در هفته پنجم اکران عملکردی شگفت انگیز در گیشه است.

«جوکر» چهارمین فیلم ابرقهرمانی استودیو برادران وارنر است که از مرز یک میلیارد دلار می گذرد. پیش تر «شوالیه تاریکی»، «شوالیه تاریکی برمی خیزد» و «آکوامن» به این رکورد رسیده بودند و به نظر می رسد «جوکر» با سابقه بردن شیر طلایی جشنواره ونیز بتواند فروش یک میلیارد و چهار میلیون دلاری «شوالیه تاریکی» را هم بسیار آسان پشت سر بگذارد.

کد خبر 461726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha