لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۷:۴۵ امروز دوشنبه ۱۳ آبان وارد دهمین هفته می‌شود و در دیداری مهم فولاد خوزستان در ورزشگاه خانگی با پرسپولیس بازی می‌کند.

فوتبال

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، فولاد خوزستان در این فصل دو تغییر عمده در راس مدیریت و کادر فنی خود داشت. سعید آذری به عنوان مدیر عامل و جوادنکونام به عنوان سرمربی انتخاب شدند و نتایج فولاد نیز نشان می دهد این تغییرات آثار مثبتی در تیم بوجود آورده است. فولاد خوزستان با کسب ۱۶ امتیاز در جایگاه ششم جدول قراردارد و فقط تفاضل گل کمتر این تیم نسبت به پرسپولیس و صنعت آبادان مانع از پیشروی این تیم در جدول شده است.

در آن سوی میدان پرسپولیس باید حاشیه‌های دیدار با ماشین‌سازی را فراموش کند تا بار دیگر دل هوادارانش را بدست آورد. آخرین برد پرسپولیس در اهواز مربوط به لیگ هفدهم در ورزشگاه غدیر است که توانست فولاد را با نتیجه ۳-۰ شکست بدهد. از آن زمان دو سال و ۹ ماه می گذرد. در این بازی شجاع خلیل‌زاده مدافع پرسپولیس به دلیل محرومیت غایب است و به نظر می رسد شاید فرصت بازی به سیدجلال حسینی بعد از هفته‌های طولانی برسد. کالدرون در این دیدار باید فرصتی دوباره در اختیار علیپور قراردهد تا پرسپولیس در خط حمله به آرامش برسد.

داستان ۹۰ به۱۰

آخرین بار که قرار بود در ورزشگاه فولاد آرنا برای یک بازی مهم قانون ۹۰ به ۱۰ اجرا شود، مربوط به فینال جام حذفی فصل قبل که به دلیل رعایت نکردن آن از سوی هواداران پرسپولیس باعث شد تا بازی با یک تاخیر طولانی مواجه شودو تبعات بعدی آن که دامنگیر اهالی فوتبال شد. آذری مدیرعامل فولاد اعلام کرده این قانون در بازی امروز قرار است اجرا شود و باتوجه به حضور هوادران پرسپولیس در شهر های مختلف خوزستان باید دید برای این کار بزرگ چه تدابیری اندیشیده شده تا بار دیگر شاهد حادثه ای دیگر در فوتبال نباشیم. البته اگر فولادی ها نتوانند سکو ها را پر کنند برای احترام به تماشاگرانی که در بیرون ورزشگاه حضور خواهند داشت به آنها اجازه ورود داده می شود.

هفته پیش در دیدار با تراکتور سازی تبریز و استقلال برخی از هواداران منتسب به تراکتور شعار های غیر ورزشی و سیاسی را روی سکوها سردادند که بدون شک باید با مسببان این گونه حوادث برخورد قاطع داشت. مسئولان انتظامی و امنیتی برای جلو گیری از تکرار این گونه حرکت های مشکوک باید هوشیارانه تر از قبل عمل کنند. حوادث تبریز به حدی جامعه را تحت تاثیر منفی قرارداده است که روز گذشته وزیر ورزش خواهان تشکیل کار گروه فرهنگی با حضور نمایندگان وزارت اطلاعات و سپاه پاسدارن  انقلاب اسلامی شده است.

نبرد سرنوشت‌ساز در اصفهان

در ادامه بازی های هفته دهم فردا سه شنبه دو بازی مهم دیگر در اصفهان و تهران برگزار می شود. سپاهان صدرنشین لیگ برتر بعد از ۲ تساوی پی در پی مقابل سایپا و پارس جم باید به دیدار تراکتور سازی برود. این تیم در حال حاضر با ۱۹ امتیاز در صدر جدول قراردارد. سپاهان برای اینکه  فاصله خود را با سایر رقبا بیشتر می کند در فکر فتح این بازی حساس است. البته تراکتور سازی اگرچه در ۲ بازی گذشته خود ۶ امتیاز از دست داده اما توان بازگشت دوباره به جدول را دارد. در این بازی نبرد احسان حاج صفی بازیکن سال های گذشته سپاهان با مهدی کیانی ستاره خط میانی سپاهان که سابقه بازی در تراکتور سازی را دارد بسیار جذاب خواهد بود.

نمایش ایتالیایی در آزادی

استقلال، استراماچونی و هوادارنشان این روز ها روی ابرها سیر می کنند. ۶ پیروزی متوالی در لیگ برتر و جام حذفی و نمایش خیره کننده مقابل تراکتور سازی رضایت آنها را به همراه داشته است. استقلال هفته به هفته با رهبری این مرد ایتالیایی بیشتر به وحدت تاکتیکی  می رسند. البته حریف امروز استقلال صنعت نفت ضعیف و رنجور سال های گذشته نیست و برخلاف ادوار گذشته با انتخاب اسکوچیچ در حال حاضر با ۱۶ امتیاز در میان تیم های بالای جدول خود نمایی می کند. تنها مشکلی که می‌تواند نقطه منفی این تیم باشد مصدومیت بازیکنان کلیدی صنعت نفت است. عیسی آل کثیر، مهدی حنفی و حسین ساکی از قبل مصدوم و در دیدار با نساجی غایب بودند. در دیدار با نساجی هم عبدالله ناصری و مهدی مومنی با آسیب دیدگی روبرو شدند که مومنی زیر تیغ جراحی رفت و قطعا دیدار با تیم سابقش استقلال را از دست می دهد، هنوز وضعیت نهایی چهار بازیکن دیگر مشخص نیست. به نظر می رسد نتایج اخیر آبی ها باعث شود تماشاگران بیشتری فردا سکوهای ورزشگاه آزادی را اشغال کنند.

برنامه لیگ برتر ایران هفته دهم

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸

فولاد - پرسپولیس ساعت ۱۷:۴۵

ﺳﻪشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸

استقلال - صنعت نفت آبادان ساعت ۱۵:۳۰

سپاهان - تراکتور ساعت ۱۵:۳۰

پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸

پیکان - سایپا ساعت ۱۵:۳۰

جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸

ماشین‌سازی‌ تبریز - ذوب آهن ساعت ۱۵:۳۰

شهر خودرو - پارس جنوبی جم ساعت ۱۶:۰۰

نفت‌ مسجدسلیمان - نساجی مازندران ساعت ۱۶:۴۵

شاهین شهرداری‌بوشهر - گل گهرسیرجان ساعت ۱۷:۴۵

کد خبر 461622

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha