مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بهبود وضعیت تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، نخستین نشست کارگروه تخصصی خود را با حضور مسئولان این حوزه و کارشناسان برگزار کرد.

بازاريابي اينترنتي

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین نشست کارگروه تبلیغات و اطلاع رسانی از کارگروه‌های پنجگانه برنامه تحول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع بازتعریف نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع تبلیغات در فضای مجازی بر انجام اقدامات زودبازده از جمله فعال شدن کانون های آگهی و تبلیغاتی تخصصی فعال در فضای مجازی را زمینه ساز موفقیت تلاش‌های این کارگروه و پاسخ به مطالبات جدی این حوزه دانست.

محمدرضا بهمنی انجام اقدامات زودبازده از جمله فعال‌شدن کانون‌های آگهی و تبلیغاتی تخصصی فعال در فضای مجازی را زمینه‌ساز موفقیت تلاش‌های این کارگروه و پاسخ به مطالبات جدی این حوزه دانست و آسیب شناسی وضعیت موجود، بهبود فرایندهای نظارتی، بررسی وضعیت تبلیغات و الزامات، ابزارها و روندهای توسعه‌ای فعالیت تبلیغاتی و بررسی وضعیت قوانین و مقررات را مهم ترین محورهای مطالعاتی این کارگروه اعلام کرد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازنگری تعاریف موجود در حوزه تبلیغات و تفاوت آن با نیازمندی های حال حاضر، بازبینی قوانین، ضوابط و مقررات و تعمیم آن به فعالان فرهنگی دیجیتال و مسیرهای تقویت آن را مورد تاکید قرار داد.

مدیرکل دفترتبلیغات و اطلاع رسانی نیز در این نشست مشارکت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی و نظارت فراگیر تبلیغات مجازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: «این کارگروه برای ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی در سه سطح کاری، ابتدا با بررسی مقررات و مستندات قانونی موجود، شیوه نامه و چارچوب قانونی مورد نیاز را تنظیم می‌کنند.

احسان‌اله حجتی ادامه داد : این کارگره همچنین شیوه‌ها و ابزارهای متناسب اطلاع رسانی عمومی برای اعلام فضاهای تبلیغاتی مجاز را به کار گرفته و همچنین از یک درگاه الکترونیک، پایش و نظارت قانونی بر تبلیغات در فضای مجازی را عملیاتی خواهد کرد. »

براساس اعلام روابط عمومی و اموربین الملل مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست بر بازنگری تعاریف موجود در حوزه تبلیغات و تفاوت آن با نیازمندی های حال حاضر، بازبینی قوانین، ضوابط و مقررات و تعمیم آن به فعالان فرهنگی دیجیتال وشناسایی نقاط ضعف و خلا های قانونی موجود و مسیرهای تقویت آن تاکید شد.

همچنین مقرر شد پس از مشخص شدن حدود و سازوکار مدیریت و نظارت بر تبلیغات فضای مجازی، نقش سایر دستگاه های اجرایی نیز برای عملیاتی شدن این مهم مشخص شود.

کد خبر 461613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha