رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی خبر داد.

زن سارق - دزد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو روز دوشنبه ۱۳ آبان‌ ماه،  گفت: متاسفانه برخی کاربران به علت ناآشنا بودن با موارد امنیتی یا سهل‌انگاری در استفاده از کارت‌های بانکی، قربانی افراد سودجو و فرصت‌طلب می‌شوند.

وی تصریح کرد: با شکایت یک شهروند زنجانی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی خود به مبلغ معلوم موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان پلیس فتا استان زنجان قرار گرفت.

سرهنگ آدینه‌لو ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی، ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهم را شناسایی کردند که پس از هماهنگی قضایی، نسبت به جلب وی اقدام و تمامی ادله‌های دیجیتالی متهمه توقیف و به پلیس فتای زنجان دلالت شد.

وی اظهار کرد: متهم دستگیرشده در بازجویی‌های اولیه، منکر هر گونه بزه ارتکابی شد اما پس از مواجهه با مستندات، مدارک و ادله موجود به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ آدینه‌لو افزود: در این بازجویی‌ها مشخص شد متهم با شاکی پرونده نسبت خویشاوندی داشته و از این اعتماد، سوءاستفاده کرده و پس از دستیابی به اطلاعات حساب بانکی در یک فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی کرده است.

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: به منظور پیشگیری و جلوگیری از وقوع هر گونه جرائم اینترنتی، لازم است افراد در حفظ و نگهداری کارت‌های بانکی و اطلاعات آن کوشا و دقیق باشند و در صورت مواجهه با تراکنش و عملیات بانکی مشکوک در اولین فرصت نسبت به تغییر رمز اول و دوم خود اقدام کنند.

سرهنگ آدینه‌لو از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ یا وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www. cyberpolice. ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند تا اقدام لازم صورت گیرد.

کد خبر 461572

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha