همشهری آنلاین: طبق اعلام سازمان هواشناسی، شنبه و یکشنبه ۱۱ و ۱۲ آبان ماه در بندر بوشهر وزش باد شمالی تداوم خواهد داشت و دریا بخصوص در سواحل مرکزی و جنوبی تا حدودی مواج خواهد بود.

خليج فارس

ایسنا نوشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تداوم وزش باد شمالی طی شنبه و یکشنبه ۱۱ و ۱۲ آبان ماه در سطح استان به خصوص در سواحل و بر روی خلیج فارس است. بنابراین دریا بخصوص در سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر تا حدودی مواج خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود در روز دوشنبه از سرعت وزش باد کاسته شود اما مجدداً از سه‌شنبه سرعت باد با جهت شمال غربی به طور نسبی افزایش خواهد یافت.

بر اساس پیش‌بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی، آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و وزش باد و جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در قسمت‌های جنوبی در سواحل و بر روی دریا در برخی ساعات ۱۶ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود و ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و در فاصله از ساحل ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر می‌رسد.

کمترین دمای روز جاری در استان بوشهر مربوط به شهر جم با ۲۹ درجه سانتی‌گراد، بیشترین دما نیز در شهرهای اهرم، خورموج، برازجان و دیّر با ۳۴ درجه سانتی‌گراد است. همچنین فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۷:۰۵، مد دریا ساعت ۱۳:۵۷ و جزر دوم دریا ساعت ۱۷:۰۱ خواهد بود.

کد خبر 461310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha