شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

طرح «هر دانش‌آموز یک مربی» با هدف آموزش تفکیک زباله در مدارس منطقه ۶ اجرا می‌شود.

مدیریت پسماند

به گفته رئیس اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه، برای نهادینه‌سازی فرهنگ تفکیک پسماند از مبدأ باید آموزش‌ها از سنین پایین و در مدارس آغاز شود. «جلال خوشخوان» می‌گوید: «جداسازی زباله‌های خشک و تر و برگشت آنها به چرخه‌ بازیافت نقش مؤثری در حفظ محیط‌زیست و کمک به اقتصاد کشور دارد. بنابراین آموزش تفکیک زباله اهمیت دارد و باید در مدارس انجام شود.»

او با اشاره به اینکه دانش‌آموزان می‌توانند مربی اعضای خانواده خود در تفکیک زباله از مبدأ باشند، می‌گوید: «قصد داریم برای نخستین بار طرح «دانش‌آموزان، مربی آموزشی» را در مدارس اجرا کنیم. در این طرح دانش‌آموزان، نقش مربی را در خانواده ایفا می‌کنند و آموخته‌هایشان را درباره روش تفکیک زباله تر و خشک را به اعضای خانواده منتقل و آنها را به این کار ترغیب می‌کنند. با این کار بی‌شک پسماند کمتری تولید و دستیابی به محیط‌زیست عالی محقق می‌شود.»

حضور کارشناسان اداره پسماند و آموزش چهره به چهره، استفاده از ابزارهای کمک آموزشی مانند کتاب و سی‌دی و همچنین اجرای نمایش و انجام بازی‌های گروهی، برنامه‌هایی هستند که برای آشنایی دانش‌آموزان با تفکیک زباله و ترغیب آنها به جداسازی زباله‌ها در مدارس منطقه انجام می‌شود.

به گفته رئیس اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه، در نیمه اول مهرماه ۴۰۰ کارتن پلاست، ۳۰۰‌کیلوگرم کیسه زباله تجزیه‌پذیر و ۹۰۰ برگ بروشور در اختیار مدیران مدارس قرار گرفته و ۲ هزار دانش‌آموز هم با روش‌های تفکیک زباله از مبدأ آشنا شده‌اند.

کد خبر 461280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha