جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۳
۰ نفر

مهین قاسمخانی‌ـ خبرنگار: طرح «محله دسترس پذیر» به ابتکار اداره سلامت شهرداری منطقه۲۰ برای نخستین بار در تهران درحال اجراست.

محله دسترس پذیر

رئیس اداره سلامت شهرداری منطقه۲۰ با اعلام این خبر گفت: «محله دسترس پذیر، طرحی اجتماعی است که با محوریت دبیران کانون‌های معلولان منطقه۲۰ اجرا می‌شود و هدف از اجرای آن رفع موانع موجود برای حضور اجتماعی معلولان است.»

«امین افصحی» افزود: «در این طرح تلاش می‌کنیم ارتباطی نزدیک بین مدیریت شهری و معلولان برقرار کنیم. ابتدا در فضای مجازی، جمع زیادی از معلولان و مدیران شهری منطقه گردهم آمده و توانیابان موانع موجود در مسیر تردد خود را همراه با عکس در آن قرار می‌دهند تا به اطلاع مسئولان برسد. با توجه به تعامل صورت گرفته، مسئولان منطقه هم در کمترین زمان موانع و مشکلات موجود در مسیر تردد معلولان را رفع می‌کنند.»

او با بیان اینکه از زمان اجرای این طرح تاکنون حدود ۸۰نقطه در منطقه۲۰ برای معلولان مناسب‌سازی شده است، افزود: «محله امین‌آباد با بیشترین محل مناسب‌سازی شده، دسترس‌پذیرترین محله منطقه۲۰ است.»

افصحی در پایان گفت: «بی شک با اجرای این طرح قرار نیست همه مشکلات معلولان در زمینه‌ تردد آنها حل شود، اما معتقدیم اگر با اجرای این طرح فقط یک معلول هم امکان حضور در اجتماع را پیدا کند، توانسته‌ایم در اجرای این طرح گام مناسبی برداریم.»

کد خبر 460982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha