همشهری آنلاین: پیروز حناچی شهردار تهران در توییتی درباره بارندگی‌های اخیر و برخی مشکلات در پایتخت توضیحاتی ارائه کرد. وی ضمن عذرخواهی از مشکلات احتمالی پیش آمده برای شهروندان از آنان یک درخواست کرد.

پيروز حناچي

آبان ماه تهران خوب شروع شد، بارش‌های پائیزی طراوتی دیگر به شهر داد. اما همین بارش در سطح شهر می‌تواند مشکلاتی برای مردم ایجاد کند.

شهرداری تهران از ۴ آبان برای این موضوع آماده باش اعلام کرد.

شهردار تهران دستور پایش لحظه‌ای شهر را داد.

تهران حدود ۱۰ هزار کیلومتر تونل فرعی دارد که محل حرکت آب‌های روان شهری است. متاسفانه روزانه حدود ۵۰۰ تن زباله در این تونل‌ها انباشت می‌شود که روزانه کارکنان خدمات شهری شهرداری آنها را جمع‌آوری می‌کنند. با توجه به شروع بارش‌ها این تمیز کردن این تونل‌ها شدت بیشتری گرفت.

برای حفظ ایمنی تردد خودروها و تونل‌های مختص آنها تیم‌های لازم مستقر شدند که از جمله آنها تونل امیر کبیر بود.

با این حال تا زمانی که بتوان تهران بارانی را بدون جاری شدن آب سطحی دید، راه طولانی در پیش است.

در واکنش به این وضعیت، شهردار تهران در توئتیر خود توضیحاتی ارائه کرد.

حناچی در توئیت خود نوشت: "متوسط بارش روزانه باران در چند روز اخیر ۲۰ میلی‌متر در تهران ثبت شد. نظر به گستردگی بارندگی‌ها، همه همکارانم در حوزه‌های خدمات شهری، ترافیک، عمران و شهرداران مناطق و نواحی با آماده باش کامل، مدیریت میدانی کنترل آبگرفتگی‌ها و رفع موانع و  اصلاحات هندسی را در دستور قرار دادند."

شهردار تهران در ادامه اظهار داشت: "این تلاش‌ها در ادامه چندین ماه فعالیت نیروهای عملیاتی برای لایروبی و رفع زوائد کانال‌های انتقال آبهای سطحی بود.

ضمن عذرخواهی بابت مشکلات پیش آمده از شهروندان عزیز می‌خواهم با توجه جدی‌تر به رعایت نظافت مسیل‌ها و کانال‌های آب، ما را یاری رسانند."

کد خبر 460760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha