مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مستندات جدید حاکی از آن است که نخستین موطن انسان‌های اولیه حدود ۲۲۰ هزار سال پیش، جنوب رودخانه زامبزی در آفریقا بوده است.

اولیه انسان آفریقا

به گزارش اسپوتنیک به نقل از EurekAlert، محققان انستیتوی تحقیقات پزشکی استرالیا طی تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که اجداد انسان‌های کنونی ابتدا در جنوب آفریقا ظاهر شدند و ۷۰ هزار سال در آنجا ساکن بودند.

محققان شمار زیادی از نمونه‌های خون را مورد بررسی و تحقیق قرار دادند تا بتوانند کاتالوگ کامل ژنوم میتوکندری (میتوژنوم) را تهیه کنند که به گروه نسل های بعدی انواع مختلف ژن‌ها تعلق داشت.

موقعیت کنونی رودخانه زامبزی

مشخص شد که ۲۲۰ هزار سال پیش اولین انسان‌های اولیه Homo sapiens در جنوب رودخانه «زامبزی» ظاهر شدند که این منطقه از شمال بوتسوانا تا نامیبیا به سمت غرب و زیمبابوه در شرق کشیده شده بود.

در این منطقه دریاچه Mcgadikgadi قرار داشت که شرایط زیستی خوبی از نظر وفور مواد غذایی برای انسان اولیه ایجاد کرده بود.  آنها به مدت ۷۰ هزار سال در محیط مناسب زیست محیطی بسر بردند.  اما حدود ۱۳۰-۱۱۰ هزار سال پیش انسان شروع به مهاجرت کرد و ابتدا به سمت شمال-شرق و بعد جنوب-غرب حرکت کرد. سکونت در اراضی جدید به دلیل تغییرات در  میزان باران رخ داد که بر اثر تغییر محور چرخش زمین بروز کرده بود.

محققان معتقدند تغییرات آب و هوا باعث مهاجرت انسان شد که به نوبه خود محرکی برای رشد ژنتیکی و فرهنگی نوع انسان بود.

کد خبر 460729

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha