همشهری آنلاین: تیم فوتبال منچستر یونایتد روز یکشنبه در دیدار با نوریچ‌سیتی نخستین تیم در لیگ برتر جزیره لقب گرفت که به رکورد ۲۰۰۰ گل زده دست می‌یابد.

گل شماره 2000 منچستر يونايتد در ليگ برتر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گل، گل شماره ۲۰۰۰ شیاطین سرخ را اسکات مک‌تومینای زد و به این ترتیب، ستاره ۲۲ ساله اسکاتلندی به جمع بزرگانی پیوست که گل‌های تاریخ‌ساز من یونایتد را به نام خود ثبت کرده‌اند. این چهارمین گل مک‌تومینای در لیگ برتر برای قرمزهای اولد ترافورد بود که در میانه‌های نیمه اول بازی با نوریچ در زمین کارو رود در هفته دهم لیگ برتر به ثمر رسید؛ دیداری که با نتیجه سه بر یک به نفع مهمان پایان یافت.

نخستین گل لیگ برتر یونایتد را مارک هیوز در ماه اوت سال ۱۹۹۲ در باخت دو بر یک به شفیلد یونایتد زد. گل شماره ۵۰۰ حدود هفت سال بعد به نام اندی کول ثبت شد، در فصلی بسیار خاطره‌انگیز که یونایتد در آن سه‌گانه تاریخی را به دست آورد و تا امروز تنها تیم بریتانیایی با این افتخار بزرگ است. کریستیانو رونالدو هم سال ۲۰۰۵ در سال‌های ابتدایی حضور در اولد ترافورد گل شماره ۱۰۰۰ را برای منچستر یونایتد زد و نامش در کتاب رکوردها جاودانه شد.

شش سال پس از گل رونالدو، نوبت به دیمیتار برباتف رسید تا گل شماره ۱۵۰۰ را به نام خود ثبت کند. ستاره بلغارستانی که از تاتنهام به منچستر آمده بود، با ۴۸ گل از اولد ترافورد رفت و نکته جالب اینکه گل‌های شماره یک تا ۱۵۰۰ در دوران حضور سر الکس فرگوسن روی صندلی مدیریت یونایتد به ثمر رسیده بود. گل شماره ۲۰۰۰ هم در دوران سرمربیگری اوله گونار سولشیر زده شد که خودش از مهاجمان محبوب سر الکس بود.

مهم‌ترین گلزن این روزهای منچستر یونایتد مارکوس رشفورد است که در ۲۱ سالگی به رکورد ۵۰ گل برای شیاطین سرخ رسیده و اگر تا پایان دوران فوتبال خود در اولد ترافورد بماند، شاید زننده گل شماره ۲۵۰۰ خود او باشد.

کد خبر 460660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha