سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

نماهای برتر ساختمانی در شمال تهران در یک بازه زمانی انتخاب و طراحان و سازندگان آنها مورد تشویق قرار می‌گیرند.

نما

شهردار منطقه یک در جلسه کمیته نما که با حضور استادان دانشگاه و اعضای این کمیته برگزار شد با بیان این مطلب گفت: ضوابط خاص و عام نما باید به‌عنوان یک الزام مورد توجه و ملاک عمل سازندگان مسکن قرار گیرد. برای ایجاد الگوی بصری برای طراحان نما و سازندگان، آلبوم تصویری از نماهای مورد تأیید تهیه و بر روی پرتال منطقه منتشر خواهد شد تا با این اقدام ضمن شفافیت، فرایند کار برای مجریان طرح‌های نما کوتاه‌تر شود.  

سید حمید موسوی تأکید کرد: نماهای شهری باید متناسب با هویت محلی و منطقه‌ای طراحی و ساخته شود و سبک ایرانی – اسلامی متناسب با مفهوم خانه‌های ایرانی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.  

وی، پایداری نما را در ارتباط مستقیم با ایمنی شهر دانست و افزود: وضعیت پایداری نما مهم‌ترین ویژگی آن است؛ برای پایدارسازی نما باید مباحث ایمنی در آن رعایت و نقشه سازه نماها با بررسی جزئیات فنی به همراه ‌ریز محاسبات به‌عنوان پیوست طرح‌های ارسالی کمیته نما ارسال شود.  

شهردار منطقه یک با تأکید بر اینکه کمیته نما مسئولیت آموزش کارشناسان شهرسازی و حتی شهرداران نواحی در موضوع نما را عهده‌دار است توضیح داد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته نماهایی با الگوها، طرح‌ها و تزیینات غیربومی و غیرایرانی و مبتنی بر تقلید از آموزه‌ها و انگاره‌های معماری برون مرزی بدون هیچ‌گونه خلاقیتی در شهر تهران رواج یافته است، کارشناسان کمیته نما وظیفه رصد نماها طبق اصول اعلامی و انطباق نماهای اجرا شده با تأیید شده را برعهده دارد تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهد.

کد خبر 460547

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha