همشهری آنلاین: رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه اعلام کرد که لازم است مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور تا پایان آبان‌ماه دارایی‎ها و اموال خود را با ثبت در سامانه «ثنا» اظهار کنند.

حجت‌الاسلام حمید شهریاری

ایرنا نوشت: حجت‌الاسلام حمید شهریاری با اشاره به اینکه سامانه ثبت دارایی مسئولان با نام «ثنا» از ۲۸ مهرماه روی شبکه ملی قرار گرفته است، گفت: مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران حساب کاربری ثنا را از دفاتر خدمات الکترونیک قضائی دریافت و اطلاعات مربوط به دارایی‌های خود را تا پایان ماه جاری در آن ثبت کنند. 

وی افزود: اشخاص به اعتبار همه سمت‌هایی که پس از لازم‌الاجرا شدن قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۳۹۴/۱۰/۲۳ عهده‌دار شده‌اند، باید دارایی‌های خود را در بازه زمانی ابتدا تا انتهای مسئولیتشان در فرم‌های پیش‌بینی‌شده سامانه اعلام کنند.

معاون رئیس قوه قضائیه دسترسی به سامانه مذکور را به نشانی  https://amval.adliran.ir فقط از داخل کشور مقدور دانست و توضیح داد: این امر به دلیل حفظ امنیت اطلاعات صورت گرفته است. تمهیدات امنیتی لازم در نظر گرفته شده است و اطلاعات محرمانه باقی می‌ماند. ما مطابق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی گام برمی‎داریم.

شهریاری ادامه داد: ما به همه مدیران توصیه می‌کنیم قبل از ورود به سامانه اموال و دارایی‌ها، به سامانه https://residegi.adliran.ir مراجعه و اطلاعات لازم را دریافت کنند.

وی با بیان این‌که در نقاط مهم حاکمیتی حضور فیزیکی داریم و در این زمینه با شورای عالی امنیت ملی، شورای نگهبان قانون اساسی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مکاتبه شده است، گفت: به همین منظور دفتر ویژه ثبت دارایی مسئولان در ساختمان ستاد مرکز آمار و فناوری اطلاعات نیز فعال شده است. 
 

لازم به ذکر است که قانون رسیدگی به دارایی‌ مقامات، مسئولان و گارگزاران جمهوری اسلامی ایران 9 آبان 1394 در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است. بر اساس این قانون، مقامات تعیین‌شده در اصل 142 قانون اساسی باید فهرست دارایی‌های خود، همسر و فرزاندانش را که در بازه زمانی مسئولیتشان به دست آورده‌اند، مطابق آیین‌نامه ابلاغی قوه قضائیه، به رئیس این قوه گزارش دهند. 

کد خبر 460068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha