همشهری آنلاین: اظهارات معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در خصوص عطر راشا بخوانید.

راشا

ایرنا نوشت: محمدجواد خشنود معاون غذا و داروی دانشکاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر این‌که قرار است یک عطر خوشبو و سمی با نام «راشا» از افغانستان به ایران وارد شود، اظهار کرد: با توجه به این‌که سلامت افراد جامعه اولویت مهم سازمان غذا و دارو و نیز معاونت غذا و دارو در هر استان است، این موضوع در دست پیگیری است.

او با بیان این‌که تاکنون هیچ جواب صحیحی از منبع خبر پیدا نکرده‌ایم و نمی‌توانیم آن را تأیید یا تکذیب کنیم، افزود: موضوع در دست بررسی است و چنانچه خبر تأیید یا تکذیب شود حتماً از طریق رسانه‌ها به شهروندان اعلام می‌شود.

این مقام مسئول گفت: به منظور شناسایی کالای وارداتی مجاز و غیرمجاز، برچسب اصالت و سلامت کالا تحت نظر سازمان غذا و دارو روی محصولات سلامت‌محور شامل دارو، محصولات خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی درج شده است. برخلاف برچسب شبنم که به آسانی تقلب می‌شود و برای تمامی کالاها یکسان است، این برچسب قابل تقلب نیست. اصالت کالای مورد نظر را به سه روش می‌توان استعلام کرد.

خشنود افزود: ارسال کد UID به شماره پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲، ارسال اعداد پشت قسمت پوشیده‌شده به ترتیب از قسمت اول تا چهارم به همان شماره‌ پیامکی، وارد کردن اعداد فوق در سامانه الکترونیکی www. ttac. ir و استفاده از نرم‌افزار بارکدخوان دوبعدی مخصوص تلفن همراه از طریق سایت مذکور از جمله راه‌های استعلام اصالت محصولات وارداتی است.

هر شماره پیامکی دیگری به جز ۲۰۰۰۸۸۲۲ بر روی محصول، تقلبی است.

کد خبر 460067

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha