مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از نوسازی ۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده به واسطه ارائه تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با بهره ۴ درصد تا پایان سال خبر داد.

تاكسي فرسوده

همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از برگزاری مراسم امضای تفاهم‌نامه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و تحویل خودروهای تاکسی مطابق ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر توسط شرکت ایران خودرو خبر داد، گفت: این مراسم با حضور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، مدیرعامل شرکت ایران خودرو، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این مراسم از دو طرح مهم رونمایی شد، تصریح کرد: در طرح اول، به‌طور نمادین اولین گروه متقاضی تاکسیرانانی که برای استفاده از تسهیلات ۴۰ میلیونی کم‌بهره ثبت‌نام کرده بودند، خودروهای خود را دریافت کردند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در مورد طرح دوم، بیان کرد: اولین سری از خودروهای سمند پایه گازسوز به‌ صورت شرکت مالکی واگذار شد. یک شرکت سرمایه‌گذار این دسته از خودروهای سمند را با استفاده از منابع تسهیلات ماده ۱۲ قانون خریداری کرد.

وی افزود: این خودروها از صرفه‌جویی ناشی از تغییر سوخت استفاده می‌کنند و همچنین دولت یارانه‌هایی را برای آن‌ها در نظر گرفته است.

قنادان با اعلام اینکه قرارداد این خودروها با شرکت سرمایه‌گذار به‌ صورت شرکت مالکی منعقد شد، گفت: همچنین ثبت‌نام ۱۲۵ راننده به منظور دریافت تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی در سری اول انجام شده است.

وی از نوسازی ۵ هزار دستگاه تاکسی تا پایان سال به صورت ارائه تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی خبر داد و گفت: با شرکت ایران خودرو در این زمینه به توافق رسیده‌ایم و قرار شد که قراردادهای ذیل این موضوع حداکثر به مدت ۲ هفته میان شهرداری تهران و شرکت ایران خودرو منعقد شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در پایان نسبت به اجرای این توافق‌نامه اظهار امیدواری و عنوان کرد: در گذشته نوسازی تاکسی‌ها از ریل خارج شده بود، اما انعقاد این قرارداد موجب به جریان افتادن نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر تهران خواهد شد.

کد خبر 460014
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha