شاخص کل قیمت سهام طی5 روز کاری بورس تهران در هفته گذشته روندی افزایشی داشت و با 36 واحد رشد به رقم 9 هزار و 538 واحد نزدیک شد.

به گزارش «همشهری» در این هفته شاخص کل بیشترین روند رشد را در روز شنبه برای خود ثبت کرد. در این روز شاخص تحت تأثیر معاملات سه شرکت زامیاد، توسعه معادن روی و پارس خودرو ۱۴ واحد افزایش پیدا کرد.

معاملات توسعه معادن روی طی یک هفته گذشته مهمترین عامل رشد شاخص در بورس تهران شناخته شد.

بر اساس این گزارش شاخص عملکرد تالار اصلی نیز در هفته گذشته سیر صعودی داشت به طوری که در مجموع با ۵۱ واحد رشد مواجه شد و به رقم ۹ هزار و ۳۰۵ واحد رسید. اما در مقابل شاخص عملکرد تالار فرعی در هفته گذشته ۱۳ واحد کاهش نشان داد و روی ۹ هزار و ۶۲۸ واحد ایستاد.

این گزارش حاکی است: شاخص واسطه گری های مالی در دو روز نخست هفته گذشته به ترتیب ۴۰ و ۲۳ واحد افت کرد که در مقابل رشد اندک این شاخص در پایان هفته چشمگیر بود.

بر این اساس شاخص مالی در مجموع هفته گذشته ۵۵ واحد افت را در پرونده خود به ثبت رساند و به ۲۰ هزار و ۲۹۶ واحد کاهش یافت. اما نمودار شاخص صنعت در تمام روزهای هفته گذشته حکایت از رشد این شاخص داشت. شاخص صنعت که بیانگر عملکرد شرکت های صنعتی بورس است، در هفته پیش ۳۴ واحد افزایش نشان داد و به ۷ هزار و ۵۲۲ واحد رسید.

بنا بر این گزارش طی یک هفته گذشته شاخص قیمت و بازده نقدی ۱۱۸ واحد و شاخص بازده نقدی ۵/۲ واحد افزایش یافت.همچنین فعالان بازار در این هفته شاهد رشد ۱۰۹ واحدی شاخص میانگین ساده و افزایش ۶ واحدی شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال تر بورس بودند.

کد خبر 46

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز