شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرگزاری‌ها از کناره‌گیری وویسلاو کوشتونیتسا نخست‌وزیر صربستان خبر دادند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی اسکای نیوز در خبری فوری از کناره‌گیری وویسلاو کوشتونیتسا نخست‌وزیر صربستان خبر داد.

آسوشیتدپرس نیز در خبری فوری گزارش داد، وویسلاو کوشتونیتسا نخست‌وزیر صربستان دولت این کشور را منحل و دستور برگزاری انتخابات جدید را صادر کرده‌است.

بی‌بی‌سی هم در گزارشی در ارتباط با این موضوع کناره‌گیری کوشتونیتسا نخست‌وزیر ملی‌گرای میانه‌روی صربستان و انحلال دولت را در ارتباط با اختلافات اخیر در دولت صربستان بر سر موضوع کوزوو و اتحادیه اروپا ارزیابی کرده‌است.

اخیراً در صربستان میان نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور و احزاب تشکیل‌دهنده دولت ائتلافی بر سر کوزوو و روابط با اتحادیه اروپا اختلافاتی بروز کرده‌است و نخست‌وزیر صربستان در توضیح این موضوع و استعفای خود در مصاحبه با تلویزیون سراسری صربستان اعلام کرد، اعضای دولت متشکل از احزاب مختلف جناح دمکراتیک با یکدیگر بر سر موضوع کوزوو و نحوه پیوستن به اتحادیه اروپا توافق ندارند و از این رو ادامه کاردولت فعلی ناممکن است.

کوزوو 17 فوریه 2008 در حالی که از سوی اتحادیه اروپا و ایالات متحده حمایت می‌شد به طور یک جانبه اعلام استقلال کرد.[اعلام استقلال کوزوو]

صربستان که در این خصوص مورد حمایت روسیه است، این موضوع را به شدت رد کرده و در اولین واکنش، سفیران خود را از کشورهایی که استقلال کوزوو را به رسمیت شناخته‌اند فراخوانده‌است.[در همین ارتباط]

کد خبر 45982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز