جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعضای باندی که پس از ایجاد تصادف ساختگی، اقدام به ضرب و شتم و سرقت ساک یک شهروند به ارزش ۵ میلیارد ریال کرده بودند، در پی عملیات کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

تصادف ساختگی

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح ماجرا گفت: «مردادماه امسال جوان موتورسیکلت‌سواری به کلانتری ۱۲۵ یوسف‌آباد مراجعه و اظهار داشت که هنگام عبور از خیابان جهان‌آرا با خودرو پژو تصادف و ۴ سرنشین خودرو او را مقصر دانسته و به ضرب و شتم وی پرداخته‌اند و سپس از محل متواری شده‌اند. این جوان پس از اینکه حالش به وضعیت عادی بازگشت، متوجه شد که سرنشینان خودرو پژو ساکش را که حاوی شمش طلا و سکه به ارزش ۵ میلیارد ریال بوده است سرقت کرده‌اند.»
سرهنگ «کامیار چهری» در ادامه به شیوه شناسایی سارقان اشاره و عنوان کرد: «پرونده در کلانتری تشکیل شد و در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم اداره آگاهی قرار گرفت. در گام نخست کارگاهان با استفاده از فیلم دوربین‌های مداربسته، شماره پلاک خودرو را شناسایی و مالک آن را که فرد سابقه‌داری بود شناسایی کردند و برای دستگیری او راهی مخفیگاهش در محله جوادیه شدند.»

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: «راننده در بازجویی اعتراف کرد که موتورسیکلت‌سوار را شناسایی و سپس نقشه تصادف ساختگی را اجرا و ساک میلیاردی را به اتفاق دوستانش سرقت کرده است.»
با اعترافات راننده، ۳ همدست وی شناسایی و دستگیر شدند و اعتراف کردند که طلاهای سرقتی را به قیمتی پایین فروخته‌اند.
سرهنگ چهری در پایان با بیان اینکه «سارقان از طریق زاغ‌زنی اطراف طلافروشی‌ها، بانک‌ها و صرافی‌ها، قربانیان سوژه‌های خود را شناسایی و در موقعیت مناسب اقدام به سرقت می‌کنند. به شهروندان توصیه کرد که از حمل وجوه نقد و طلا به مقدار زیاد خودداری کنند.

کد خبر 459222

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha