همشهری آنلاین: فهرست اسامی ثروتمندترین افراد جهان منتشر شد اما بیل گیتس پیشتاز سال‌های اخیر این فهرست مکانی بهتر از سوم نیافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از تلویزیون راشا تودی، در فهرست 400 نفری ثروتمندان جهان برای اولین بار بعد از 13 سال بیل گیتس رئیس شرکت مایکروسافت به رده سوم ثروتمندترین مرد جهان سقوط کرد و جای خود را به وارن بافت دیگر میلیاردر آمریکایی داد.

بیل گیتس 58 میلیارد دلار ثروت دارد، اما وارن بافت هم اکنون 62 میلیارد دلار ثروت دارد و طی یک سال 10 میلیارد دلار به سرمایه‌های خود افزوده است. یک سرمایه‌دار بزرگ مکزیکی نیز با 60 میلیارد دلار ثروت در رده دوم این لیست قرار گرفته است.

مجله فوربس اعلام کرد: سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی وارن بافِت رئیس شرکت برکشایر هثوی (Berkshire Hathaway Inc) جای دوستش بیل گیتس بنیانگذار شرکت نرم افزاری مایکروسافت را در صدر فهرست ثروتمندترین افراد جهان اشغال کرد.

خبرگزاری رویترز از نیویورک نیز در گزارشی اعلام کرد: در فهرست سالانه ثروتمندترین افراد جهان که فوربس آن را منتشر کرد میزان ثروت بافِت حدود 62 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

کارلوس سلیم (Carlos Slim) غول بخش مخابراتی مکزیک با ثروتی در حدود 60 میلیارد دلار در رده دوم این فهرست قرار دارد و بیل گیتس که 13 سال پیاپی در صدر فهرست ثروتمندترین افراد جهان بوده است اکنون به رده سوم این فهرست رانده شده است. فوربس ثروت گیتس را حدود 58 میلیارد دلار تخمین زده است.

به نوشته فوربس، صعود بافت به رده نخست فهرست ثروتمندترین افراد جهان مسئله‌ای قابل توجه است زیرا این صعود با بروز نوسانات مالی و اقدام بافت به اختصاص بخشی از ثروت خود به امور خیریه همزمان شده است.

استیو فوربس صاحب مجله فوربس معتقد است به رغم آنکه بافِت هر سال بخشی از ثروت خود را به امور خیریه اختصاص می‌دهد ولی ارزش سهام برکشایر هثوی که منبع ثروت بافت است با سرعت زیادی افزایش یافته به گونه‌ای که ثروت بافت در سال 2007 حدود 10 میلیارد دلار افزایش یافته است.

بافت در ماه ژوئن 2006 اعلام کرد قصد دارد حدود 85 درصد ثروت خود را به موسسه خیریه بیل و میلیندا گیتس و سایر مؤسسات خیریه اهدا کند.

کارلوس سِلیم که قبلا در بازار سهام فعالیت داشت به خرید شرکت‌های زیان‌ده با قیمت پائین و تبدیل کردن انها به شرکت‌هایی بسیار سودآور مشهور است.

خصوصی‌سازی شرکت دولتی تلیمکس مکزیک که انحصار خدمات تلفن را در این کشور در اختیار دارد عامل افزایش شدید ثروت کارلوس سلیم بوده است.

به نوشته فوربس، مجموع ثروت میلیاردرهای جهان که شمار آنها به 1125 نفر می‌رسد چهار تریلیون و 400 میلیارد دلار است. به نوشته این مجله، شمار میلیاردرها تقریبا در 4 سال گذشته دو برابر شده است.

جوان‌ترین میلیاردر جهان که فقط 23 سال دارد مارک زوکربرگ بنیانگذار پایگاه اینترنتی فیس بوک است که ثروت وی 1.5 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

سه شهروند هندی رتبه‌های چهارم تا ششم فهرست ثروتمندترین افراد جهان را به خود اختصاص داده‌اند و هفتمین فرد این فهرست نیز یک شهروند سوئدی است.

فهرست کامل ثروتمندترین افراد جهان در پایگاه اینترنتی مجله فوربس درج شده است.

کد خبر 45888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز