همشهری آنلاین: بیل و ملیندا گیتس براساس گزارشی جدید با ثروت مشترکی برابر ۸۵.۷ میلیارد دلار به عنوان ثروتمند‌ترین زوج جهان معرفی شده‌اند.

براساس گزارش اكونوميك تايمز، بيل گيتس در سال 1975 شركت مايكروسافت را تاسيس كرد و در سال 1994 با مليندا، يكي از كارمندان اين شركت ازدواج كرد. در سال 2000 اين زوج بنياد خيريه بيل و مليندا گيتس را با هدف توسعه كشاورزي، سلامت،‌ آموزش و ديگر پديده‌هاي اجتماعي راه‌اندازي كردند.

اكنون شركت Wealth-X اين زوج را به عنوان ثروتمند‌ترين زوج جهان در سال 2015 معرفي كرده‌است. اين دو در سال 2010 براي ايجاد حركت بخشش، كمپيني براي تشويق ثروتمندان جهان براي صرف كردن بخش بزرگي از ثروتشان در امور خيريه،‌ به سرمايه‌گذاري به نام وارن‌بافت پيوستند.

دومين زوج منتخب شركت Wealth-X آرمانچيو اورتگا گائونا و همسر دومش فلورا پرز هستند كه با مجموع ثروتي برابر 70.7 ميليارد دلار به عنوان دومين زوج ثروتمند جهان معرفي شده‌اند.

جوانترين زوج معرفي شده در اين ليست نيز مارك زاكربرگ 31 ساله و همسرش پريسيلا چان هستند كه در رتبه نهم ليست ثروتمندترين زوج‌هاي جهان قرار گرفته‌اند. مجموع ثروت اين دو 38.5 ميليارد دلار اعلام شده‌است. 

در ادامه، رتبه سوم ليست به وارن بافت،‌كار‌آفرين مشهور و همسرش با مجموع ثروت 65 ميليارد دلار، رتبه چهارم به ديويد و جوليا كاچ با ثروتي برابر 47.5 ميليارد دلار،‌رتبه پنجم به چارلز و اليزابت كاچ با 47.4 ميليارد دلار، رتبه ششم به وانگ جيانلين و همسرش با ثروتي 40.7 ميليارد دلاري، رتبه هفتم به جف بزوس و همسرش با ثروتي برابر 39.8 ميليارد دلار، رتبه هشتم به برنارد آرنالت و هلن مرسيه با ثروتي برابر 38.7 ميليارد دلار و رتبه دهم به جيمز و لين والتون با ثروتي برابر 36.2 ميليارد دلار اختصاص يافته‌است.

کد خبر 302348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha