شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۴
۰ نفر

هر چند وقت یک بار مجله Fortune با افراد مشهور دنیای اقتصاد و صنعت مصاحبه هایی را با عنوان من چگونه کار می کنم انجام می دهد. محور این مصاحبه ها نحوه انجام کارها و مدیریت این اشخاص در محل کارشان است.

در یکی از خواندنی ترین این مصاحبه ها Fortune به سراغ بیل گیتس رفته:
روی میزم سه صفحه نمایش دارم که همگی به طور همزمان به یک رایانة رومیزی متصل هستند. من هر چیزی را که بخواهم، از صفحه ای به صفحة دیگر می کشم. اگر شما یک بار با این صفحه های بزرگ کار کرده باشید، دیگر به گذشته باز نخواهید گشت، زیرا تأثیر مستقیمی روی کارایی تان می گذارد.

روی صفحه نمایش سمت چپ، لیست ای میل هایم است. در صفحة وسطی معمولا ای میل های خاصی که می خوانم و پاسخ می دهم قرار دارند و مرورگرم را در صفحة نمایش سمت راست استفاده می کنم. این ترکیب به من اجازه می دهد تا بتوانم هنگامی که مشغول کار روی چیزی هستم، نیم نگاهی به چیزهای جدیدی که برایم فرستاده می شود داشته باشم و در حالی که ای میل همچنان جلوی چشمانم است در صفحة دیگر، لینک های مرتبط با آن را مشاهده کنم.

این جا در مایکروسافت، ای میل حتی بیشتر از تلفن، اسناد، بلاگ ها، بولتن های خبری و حتی جلسه کاربرد دارد. ما حتی فاکس ها و ای میل های گفتاری را با ای میل ها ادغام کرده ایم. من هر روز بیش از صد نامه دریافت می کنم. این البته پس از فیلتر کردن نامه های ناخواسته و مرتب کردن آن ها بر حسب درجة اهمیت شان، از تمام کسانی است که من با آن ها با ای میل در ارتباط هستم.
آن ها شامل همکارانم در مایکروسافت، اینتل، اچ پی و دیگر شرکت های همکار و همچنین هر کس دیگری است که آن ها را می شناسم. در مورد نامه های افراد ناشناس یا شرکت هایی که به آن ها اجازة ارتباط مستقیم نداده ام، دستیارم خلاصه ای از آن ها را در اختیارم قرار می دهد.
من بین ای میل ها جست وجو می کنم و آن ها را بر حسب محتوا و اهمیت شان دسته بندی می کنم. هیچ وقت لیست بزرگی از کارهایی که هر روز باید انجام دهم تهیه نمی کنم. به جای آن، ای میل و پوشه های روی دسکتاپ و تقویم آنلاین به کمک من می آیند.
بنابراین هر وقت که پشت میزم می نشینم، می توانم روی ای میل هایی که علامت گذاری کرده ام یا پوشه هایی که پروژه هایم درون آن هاست، متمرکز شوم.

کاغذ در کار روزمرة من دیگر نقش چندانی ندارد. من 90 درصد اخبار را به صورت آنلاین دریافت می کنم. تنها چیزی که تکنولوژی پایینی دارد و هنوز در دفترم از آن استفاده می کنم، یک وایت بورد است.

منبع: Fortune 

ترجمه: قاسم توفیقی

کد خبر 192

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز