سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ژست بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت خشم کره جنوبی‌ها را برانگیخت. او هنگام دست دادن با رییس جمهور این کشور دست دیگرش را در جیب شلوار خود نگه داشته بود.

کره جنوبی

خبرگزاری اتریش از سئول گزارش داد، همه روزنامه های کثیرالانتشار کره جنوبی روز سه شنبه در صفحه اول خود عکس این دیدار را منتشر کردند.

روزنامه "جونگ آنگ ایلبو" در صفحه اول خود پرسیده: "تفاوت فرهنگی یا اقدام نامحترمانه؟" روزنامه "دونگ آ ایلبو" هم نوشته: "دیدار بی‌ادبانه؟ دیدار در کمال خستگی؟"

روی بسیاری از پایگاه‌های اینترنتی خبری هم فورا مقایسه‌ای با رفتار گذشته بیل گیتس صورت گرفت.

وی سال 2008 با لی میونگ باک، سلف پارک گئون هیه هم دست داده بود و در آنجا هم دستش در جیبش بود. اما عکسی از او در سال 2001 نشان می‌داد که این پیشرو تولید نرم افزار چطور دو دستی با کیم دائه جونگ، رییس جمهور وقت کره جنوبی دست می‌دهد.

کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی از اظهارنظر در این باره خودداری می‌کند. در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی هم نظرات متفاوتی در این باره بیان می‌شود.

جامعه کره جنوبی به شدت سلسله مراتبی است و ارزش زیادی برای شکل و ادای احترام قایل است. بی احترامی های احتمالی به شخصیت های ملی این کشور اغلب خشم عمومی را موجب می شود.

گیتس به عنوان میهمان به این کشور سفر کرده بود تا شرکت جدید خود به نام تراپاور را معرفی کند. این شرکت قرار است نسل جدیدی از راکتورهای اتمی را تولید کند.

کد خبر 210724
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز