همشهری آنلاین: رییس جمهوری اسلامی ایران گفت : قطع روابط واشنگتن با تهران ، به ضرر آمریکایی‌ها و به نفع ایران است ولی آنها نمی‌فهمند.

ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت گزارش داد: دکتر محمود احمدی نژاد در گفت و گو اختصاصی با شبکه تلویزیونی "فونیکس" چین، افزود: آمریکا در صدد تخریب روابط سایر کشورها با ایران به منظور تامین منافع خود است.

وی افزود: واشنگتن با رفتاری دوگانه از یک سو کشورها را به ‌صدور قطعنامه علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران تشویق و از طرف دیگر برای برقراری روابط با ایران ادعا و تلاش می‌کند.

احمدی نژاد در پاسخ به سووالی که آمریکایی‌ها روابط اقتصادی زیادی با ایران ندارند ، پس چه کسی را تحریم می‌کنند؟اظهار داشت: آمریکا با صدور قطعنامه در شورای امنیت در حقیقت روسیه، کشورهای اروپایی و چین را تحریم می کند.

احمدی نژاد در ادامه این مصاحبه با اشاره به اینکه مشکل درروابط تهران و واشنگتن از طرف آمریکایی هاست زیرا آنها قادر به تصمیم‌گیری نیستند و سیاست خارجی واشنگتن جهت معینی ندارد، تصریح کرد: دولتمردان آمریکا تحلیل درستی از شرایط جهان ندارند قطع روابط واشنگتن با تهران به ضرر آمریکایی ها و به نفع ایران است اما آنها نمی‌فهمند.

رییس‌جمهوری با بیان‌اینکه جمهوری اسلامی ایران از همه فرصت‌ها برای توسعه صلح و امنیت استفاده می‌کند گفت:ما علاقه‌مندیم به جز رژیم صهیونیستی اشغالگر با همه کشورها روابط دوستانه داشته باشیم.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه شرایط در صحنه سیاسی در آینده نزدیک عوض خواهد شد، اظهارداشت: آمریکا نمی‌تواند به این سیاست‌ها ادامه بدهد زیرا درک درستی از ملت‌های منطقه ندارد و باید متوجه مسوولیت‌های خود باشد.

رییس‌جمهوری با بیان‌اینکه اگر قدرت‌های زورگو کاری به کار ملت‌ها نداشته باشند کسی با آنها کاری ندارد گفت: آمریکایی‌ها برای خودشان مشکل درست می‌کنند. آنها اگر عراق را اشغال نمی‌کردند مشکلی نداشتند و طبیعی است وقتی کشور عراق را اشغال می‌کنند، دچار مشکل هم می‌شوند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه ناامنی در عراق به ضرر همه است گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره علاقه مند به برقراری امنیت و استقرار کامل در عراق است و در این زمینه کمک خواهد کرد.

رییس جمهور روابط دو ملت ایران و عراق را بسیار خوب، تاریخی و عمیق دانست و گفت: غیر از دوره کوتاهی که با دخالت بیگانگان درگیری بود، روابط دو ملت همیشه صمیمی و دوستانه بوده است و امروز نیز از همه جهات آماده تقویت روابط دوستانه هستیم.

احمدی نژاد در ادامه مصاحبه با شبکه تلویزیونی فونیکس چین، موضوع‌هسته‌ای ایران را مهمترین چالش در عرصه خارجی برشمرد که با همبستگی بسیار بالای ملی و ایستادگی ملت ایران با پیروزی تمام شده و به لحاظ حقوقی به پایان راه رسیده است.

رییس جمهوری با بیان اینکه مخالفت‌های آمریکا فاقد هر نوع منطق و پایگاه حقوقی است، گفت: چالش با آمریکا به پایان نرسیده زیرا آمریکایی‌ها ادامه می دهند و به نفع ما کار می‌کنند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه قطعنامه‌ها علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ملت ایران جز ایجاد دشمنی و خسارت ثمری ندارد، اظهارداشت: آمریکایی‌ها دیگران را در خسارت‌ها شریک می‌کنند اما در سود نه و قطعنامه‌ها برای دیگران است و نه آمریکا.

احمدی نژاد با بیان اینکه ملت ایران به عنوان ملتی تمدن ساز و کهن از حوادث عبور کرده و هر روز قدرتمندتر می‌شود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در آینده روابط خود را با کشورهای زورگو، براساس رفتار در موضوعات مختلف از جمله دستیابی ملت ایران به فناوری صلح آمیز هسته‌ای تنظیم خواهد کرد.

رییس جمهوری با بیان این نکته که عادت کرده‌ایم با مزاحمت‌های دیگران کارمان را انجام دهیم، گفت: ملت ایران آثار دشمنی‌ها و تحریم‌ها را خنثی می‌کند و در مسیر پیشرفت گام بر می‌دارد و به همین خاطر است که ایران می‌ماند و قدرتمندتر می‌شود.

احمدی نژاد با اشاره به این نکته که ایرانیان بر خلاف برخی ملت‌ها در سخت‌ترین شرایط و با اتکا به توانمندی‌های خود پیشرفت می‌کند، تصریح کرد:تحولات بیرونی تاثیر چندانی بر پیشرفت و حرکت رو به جلوی ملت ایران ندارد.

رییس شورای عالی امنیت ملی کشور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران قدرتی در سطح جهان است، اظهارداشت: امروز ایران نه از نظر نظامی بلکه به لحاظ سیاسی و فرهنگی قدرتی جهانی است.

رییس‌جمهوری با اشاره به پیشرفت‌های شگرف ایران در عرصه‌های مختلف از جمله کشاوزی، صنعت،علم و دانش اظهارداشت: ایران در ‪۳۰‬سال گذشته چالش‌های بزرگی را از سر گذرانده است. هشت سال جنگ علیه مردم ما تحمیل شد و دراین ‪ ۳۰‬سال تقریبا به ‌طور کامل ا زناحیه کشورهای غربی درتحریم اقتصادی و تحت سنگین‌ترین فشارهای سیاسی و تبلیغی بودیم اما جمهوری اسلامی ایران همواره رشد کرده است.

احمدی نژاد با بیان اینکه ملت ایران امروز در بیوتکنولوژی، نانوفناوری‌ها و هوافضا پیشرفت‌های بسیار بزرگی کرده و از روابط اقتصادی گسترده با دیگر کشورها برخوردار است، تاکیدکرد: ملت ایران علی رغم تحریم کامل به فناوری صلح آمیز هسته‌ای به عنوان دانشی پیشرفته دست یافته است.

رییس‌جمهوری بااشاره به افزایش جهشی صادرات ایران خاطرنشان کرد: مبادلات ایران و چین با رشدی ‪ ۲۰‬درصدی از ‪ ۲۰‬میلیارد دلار در سال فراتر رفته است و ده‌ها میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید نیز انجام خواهد شد که همین وضعیت با برخی کشورهای دیگر نیز ادامه دارد.

رییس جمهوری در ادامه، ملت ایران را همانند مردم چین، بزرگ و تمدن ساز معرفی کرد و گفت: حرکت ملت ایران در مجموع حرکتی پیوسته و همواره رو به جلو است.

احمدی نژاد با بیان اینکه ملت‌های ایران و چین دارای دیدگاه‌های نزدیک و جوانان دو کشور مصمم، با اراده و پرتلاش هستند، تاکید کرد:روابط دو دولت ایران و چین هم بسیار خوب و رو به پیشرفت است.

رییس‌جمهوری با اشاره به این موضوع که خانواده در ایران به‌عنوان پایه روابط اجتماعی بسیار با اهمیت است، افزود: روابط بین زن و شوهر و فرزندان و والدین در ایران، گرم و صمیمی است.

احمدی نژاد با اشاره به وجود آداب و رسوم مختلف در ایران به منظور تحکیم پیوندهای خانوادگی، خاطرنشان کرد:در طول سال مناسبت‌های مختلفی وجود دارد که موجب تقویت روابط خانوادگی و جمع شدن اعضای خانواده می‌شود.

کد خبر 45836

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز