چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۷:۵۵
۰ نفر

کریم اعظمی: استقلال تهران و صباتری که هنوز هم برای تصاحب عنوان قهرمانی برای خود شانس قائل هستند، عصر چهارشنبه 15 اسفند برای پرسپولیس، بازی خواهند کرد.

 تساوی در این دیدار حساس بهترین اتفاق ممکن برای سرخ‌پوشان است. هرچند برد استقلال و صبا به منزله شکست یکی از مدعیان خواهد بود و این شرایط هم برای سرخ‌ها راضی‌کننده به نظر می‌رسد.

برای استقلالی‌ها که با یک بازی کمتر 7 امتیاز از پرسپولیس عقب هستند، شکست دادن صباباتری بسیار مهم است و در این شرایط فیروز کریمی همچنان امیدوار خواهد بود تا نیم‌نگاهی به قهرمانی داشته باشد.

 از طرفی صباباتری هم خودش را در حد یک مدعی نشان داده، هرچند که در بازی‌های این فصل فراز و نشیب زیادی داشته است. شاگردان محمدحسین ضیایی با شکست دادن استقلال که البته با توجه به آمادگی شاگردان کریمی کار سختی به نظر می‌رسد 41 امتیازی خواهند شد و توقف پرسپولیس و سپاهان در مقابل پاس و ذوب‌آهن می‌تواند صبا را صدرنشین کند، هرچند آنها میانه چندان خوبی با صدر جدول ندارند.

جنگ هافبک‌ها

بازگشت مجتبی جباری به روزهای اوج اتفاق خوشایندی برای آبی‌های تهران بود و آنها چند هفته‌ای است که از لحاظ تاکتیکی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند. این بازی به جنگ هافبک‌های دو تیم خلاصه خواهد شد و ضیایی امیدوار است که با رسیدن ابوالفضل حاجی‌زاده به شرایط بازی، این بازیکن را مأمور مهار جباری کند.

حضور هافبک‌هایی مثل جباری، روانخواه، پولادی، بیات، محمد نوری، عادل کلاه‌کج، غلامرضا رضایی و حاجی‌زاده اتفاقات و نتیجه بازی را تحت تأثیر جنگ‌های میانه میدان قرار خواهد داد. در این میان نقش سعید بیات و حاجی‌زاده به عنوان هافبک‌های تخریبی حائز اهمیت خواهد بود.

انتقاد از سبک بازی صباباتری

شیوه بازی صباباتری در مسابقات این فصل انتقادهای زیادی را به همراه داشته است. این تیم با وجود داشتن هافبک‌هایی تکنیکی و پاسور مثل نوری، رضایی و کلاه‌کج همچنان به تاکتیک سانتر از جناحین و استفاده از توپ‌های هوایی فکر می‌کند تا در خط حمله با قدرت سرزنی فریدون فضلی به گل برسد. شیوه بازی صباباتری قابل نقد است هرچند که محمدحسین ضیایی معتقد است تیمش فوتبال تاکتیکی را ارائه می‌دهد.

تردید کریمی در مورد مجیدی

فرهاد مجیدی در چند بازی اخیر استقلال عملکرد چندان خوبی نداشته و کریمی از مهاجم تیمش رضایت ندارد. سرمربی استقلال معتقد است که مجیدی از آمادگی کامل به دور است و نباید در ترکیب اصلی قرار بگیرد. استقلال در بازی قبلی به خاطر محرومیت مجیدی را در اختیار نداشت و آرش برهانی را به عنوان تک مهاجم به میدان فرستاد و نتیجه خوبی هم گرفت. ظاهراً کریمی قصد ندارد تغییری در خط حمله ایجاد کند، هرچند که دستیاران فیروز به او پیشنهاد داده‌اند در این بازی حساس تجربه مجیدی به درد استقلال می‌خورد.

کریمی: منتظریم تا مدعیان ببازند

 ضیایی سرمربی صباباتری مدت‌هاست که ارتباطش را با رسانه‌ها قطع کرده و اظهارنظری هم در مورد این دیدار نکرده است. در طرف مقابل فیروز کریمی رویارویی با صباباتری را یک دیدار سخت برای تیمش توصیف کرد و گفت: «صباباتری یکی از مدعیان جدی است که مهره‌های خوبی دارد، به همین دلیل بازی سختی در پیش داریم. البته استقلال به مرور زمان به تیم دلخواه من تبدیل خواهد شد و به بازیکنان گفته‌ام که 3 امتیاز را باید بگیرند.»

کریمی استقلال را یکی از مدعیان قهرمانی دانست و گفت: «تیم ما پتانسیل قهرمانی را دارد ولی رسیدن به این عنوان سخت است. برای وارد شدن به کورس قهرمانی تحت هر شرایطی باید 3 امتیاز این بازی را بگیریم، در ضمن منتظر باخت دیگر مدعیان هستیم تا به صدر جدول برسیم.»

اقبالی:بازی دشواری است

مربی تیم صباباتری گفت: «به‌‌رغم شکست هفته گذشته مقابل ذوب آهن،‌ با تمام توان و تمرکز خود به مصاف استقلال می‌رویم.» مسعود اقبالی اظهار داشت: «امروز بازی دشواری در پیش داریم، زیرا مقابل یکی از قدرتمندترین تیم‌های لیگ قرار خواهیم گرفت که هم‌اکنون در حال اوج‌گیری است و از وجود بازیکنان جوان و دونده سود می‌برد. همین موضوع کار را برای ما کمی دشوار می‌کند.»

وی تصریح کرد: «استقلال در هفته‌های اخیر با وجود فیروز کریمی عملکرد قابل قبولی داشته و به نوعی نسبت به گذشته پوست‌اندازی کرده‌اند.» رویارویی استقلال تهران و صباباتری حساس‌ترین بازی امروز لیگ است و 5 بازی دیگر هم در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

صنعت نفت در آبادان میزبان پیکان است، برق شیراز و استقلال اهواز بازنده‌های هفته قبل در حافظیه دیدار می‌کنند. سپاهان و ذوب‌آهن در دربی حساس اصفهان به مصاف هم می‌روند، سایپا میزبان ملوان است و ابومسلم هم در مشهد پذیرای راه‌آهن خواهد بود.

کد خبر 45819

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز