همشهری آنلاین: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برای ارائه بهتر خدمات در نوروز 87 مجوز 523 پرواز فوق العاده برای شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی صادر شده است.

حسین خانلری در حاشیه همایش حمل و نقل هوایی و خدمت رسانی به مردم در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: ستاد هماهنگی پروازهای نوروزی نیز از 15 اسفند با حضور همه دست اندرکاران حمل و نقل هوایی کشور آغاز به کار می‌کند.

معاون وزیر راه و ترابری همچنین از آغاز به‌کار آزمایشی سامانه تلفن 1870 در سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و گفت: اطلاع رسانی مهمترین خواسته مشتریان بخش حمل و نقل هوایی به ویژه در مواقع ضروری است و این سامانه با 30 خط تلفن به صورت شبانه روز آماده پاسخ گویی به مردم خواهد بود.

خانلری با اشاره به اینکه سامانه تلفنی 1870 به زودی افتتاح رسمی خواهد شد، افزود: عملکرد همه نهادها، شرکت ها و مؤسسه‌های مرتبط با حمل و نقل هوایی مانند شرکت‌های هواپیمایی، دفاتر فروش، آموزشکده‌ها و واحدهای عملیاتی، فنی و خدماتی در حال ارزیابی است تا با شناسایی نقاط ضعف، راهکارهای بهبود خدمات در سال آینده مشخص شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ارتقای ایمنی و سلامت پرواز، افزایش صندلی پروازی، گسترش سرمایه‌‎گذاری بخش خصوصی با اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 در شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌ها، برون‌سپاری تصدی‌گری‌ها و جلب بیشتر رضایت مردم را از مهم‌ترین راهبردهای سال آینده حمل و نقل هوایی کشور در سال آینده اعلام کرد.

همچنین مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ( هما ) از اختصاص 40 هزار صندلی فوق‌العاده ویژه نوروز 87 خبر داد و گفت: از این تعداد 30 هزار صندلی برای پروازهای داخلی و 10 هزار صندلی برای پروازهای خارجی در نظر گرفته شده‌است.

سعید حسامی در حاشیه همایش حمل و نقل هوایی و خدمت‌رسانی به مردم در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود : این میزان صندلی پروازی فوق‌العاده، علاوه بر صندلی پروازهای برنامه‌ای است.

وی با اشاره به آمادگی کامل ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای پذیرایی مسافران نوروزی گفت: امید است بتوانیم با ظرفیت‌سازی جدید خدمات بهتری عرضه کنیم.

مدیر عامل هما همچنین با بیان اینکه 12 فروند هواپیمای جدید در دوسال اخیر به ناوگان هما اضافه شده‌است، گفت: رشد خدمات هما در برنامه چهارم سالانه 5 درصد تعیین شده‌است اما این رقم پارسال به 15 درصد رسید.

حسامی در خصوص کمبود بلیت پروازهای داخلی و سخت بودن تهیه بلیت برای مردم گفت: میزان تقاضای سفر هوایی به اندازه‌ای زیاد است که حتی در صورت استفاده از همه ظرفیت ناوگان قادر به پاسخگویی به همه تقاضا نیستیم.

وی تصریح کرد: متناسب کردن عرضه و تقاضا بر اساس قیمت بلیت از راهکارهای بهبود و ساماندهی این بخش است.

کد خبر 45718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز