9 فروند هواپیما طی سال‌جاری به ناوگان هوایی جمهوری اسلامی ایران پیوسته که شامل 4 فروند ایرباس، 4 فروند فوکر و یک فروند بوئینگ است.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تعداد هواپیماهای ناوگان هوایی کشور را هم اکنون 52 فروند اعلام کرد و افزود: چند فروند هواپیما نیز تا پایان امسال به این ناوگان می‌پیوندد.

وی با اشاره به اینکه 65 درصد پروازهای داخلی برعهده هواپیمایی جمهوری اسلامی است افزود: پارسال از 16 میلیون مسافر داخلی 10 میلیون نفر به وسیله ایران ایر و ایرتور جابه‌جا شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سعید حسامی مدت تأخیردرپروازها را به‌طور متوسط 15 دقیقه عنوان کرد و گفت: مدت تأخیر در آمریکا و کشورهای اروپایی 35 تا 45 دقیقه است. وی افزود: 75 درصد پروازهای این هواپیمایی بدون تأخیر صورت می‌گیرد.

در همین حال، وزیر راه و ترابری درباره‌ احتمال بالابردن قیمت بلیت‌های اتوبوس، قطار و هواپیما گفت: هیچ افزایشی نخواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، محمد رحمتی درباره‌ فروش اینترنتی بلیت نوروزی قطارها نیز اظهار داشت: فروش اینترنتی انجام شده و پیش‌فروش در حال انجام است و برای فروش بلیت هواپیما هم محدودیتی نیست. در ناوگان اتوبوسرانی هم مثل سال‌های گذشته ظرفیت خوب خواهد بود و ناوگان اتوبوس خوب است.

رحتمی در پاسخ به این سؤال که گفته‌ می‌شود سایت‌های معرفی شده برای خرید اینترنتی بلیت ظرفیت مراجعه‌کنندگان زیاد را ندارند، تصریح کرد: ممکن است در ساعت اوج این مشکل باشد اما همیشه این طور نیست.

وی درباره‌ فروش بلیت‌های نوروزی قطار گفت: مطمئناً خطوط مشهد یکی از پرمتقاضی‌ترین خطوط است اما تاکنون در بعضی خطوط هنوز ظرفیت وجود دارد. به علاوه اینکه در برخی خطوط ما قطار کمکی خواهیم فرستاد.

کد خبر 42612

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز