همشهری آنلاین: هوای مشهد روز دوشنبه ۸ مهر برای دوازدهمین روز پیاپی در وضع هشدار قرار گرفت و شاخص کلی کیفیت هوا به ۱۴۷ رسید.

آلودگی هوای مشهد

به گزارش ایلنا بر اساس اطلاعات دریافتی از مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی میانگین شاخص کیفیت هوای (AQI) شهر مشهد با افزایش چشمگیر در مقایسه با روز یکشنبه ۷ مهر روز دوشنبه ۸ مهر ۱۴۷  و بیشتر از حدمجاز است.

روز دوشنبه کیفیت هوا در ایستگاه شهید کریمی با ۱۶۷، خیام جنوبی با ۱۶۳، شهید آوینی با ۱۵۸، وحدت با ۱۵۷، سجاد با ۱۵۴، امامیه با ۱۵۳ و خیام شمالی با ۱۵۱ در وضع آلوده برای همه افراد قرار دارد.

شاخص کیفیت هوای ۱۶ ایستگاه دیگر در مشهد نشانگر آلودگی هوا برای گروه های حساس است.

محیط زبست خراسان رضوی اعلام کرد: «شایسته است شهروندان، زائران و مسافران با بهره گیری از ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده نکردن از خودروهای شخصی نقش موثر خود را در کاهش حجم آلاینده‌ های هوای این کلانشهر ایفا کنند.»

ورود توده گرد و غبار از صحرای قره قوم ترکمنستان به مشهد عامل آلودگی هوای چند روز اخیر این کلانشهر اعلام شده است.

کمیته اضطراری آلودگی هوا در خراسان رضوی امروز مدارس ابتدایی و استثنایی این کلانشهر را به علت آلودگی هوا تعطیل کرد.

روز یکشنبه هم همه مدارس شهرستان مشهد به این علت تعطیل بود.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ به معنای وضع پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ به معنای وضع سالم است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ نیز به معنای آلودگی برای همه سنین محسوب می شود.

همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ حالت اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ نیز حالت بحرانی را نشان می دهد.

کد خبر 456944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha