دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۶:۲۶
۰ نفر

گروه ورزشی: آخرین دیدارهای هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ‌برتر پرسپولیس را به صدر جدول بازگرداند.

در روزی که سپاهان با شکست در همدان نتوانست از جایگاه خودش دفاع کند، شاگردان قطبی با ارائه یک بازی هدفمند و به لطف بی‌دقتی مهاجمان تیم میزبان و البته هنرنمایی رودباریان به 3 امتیاز ارزشمند دست یافتند و با وجود کسر 6 امتیاز، بازگشت به صدر جدول را جشن گرفتند.

 بازی در حالی آغاز شد که در پرسپولیس تغییراتی به چشم می‌خورد. محسن خلیلی و شیث رضایی در ترکیب این تیم حضور نداشتند. حسین کعبی نیز به صورت ثابت در ترکیب پرسپولیس قرار گرفته بود. سرخ‌پوشان پایتخت در دقایق ابتدایی بازی سعی داشتند مقاومت سپاسی را مهار کنند.

ضمن اینکه افشین قطبی پس از تجربه خوب استفاده از «ماته» ترجیح داده بود آراندا را در ترکیب اصلی تیمش قرار دهد. در دقیقه 12 سانتر پژمان نوری موقعیت خوبی را روی دروازه سپاسی ایجاد کرد که مدافعان مقاومت توپ را خیلی زود از محوطه جریمه دور کردند.

 فشار سپاسی در اواسط نیمه اول بیشتر شد. کرنرهای پشت سر هم شاگردان پیروانی چندین بار دروازه پرسپولیس را با تهدید جدی روبه‌رو کرد. سپاسی در دقیقه 37 صاحب یک موقعیت ایده‌آل شد اما فرصت گلزنی را از دست داد تا چند دقیقه بعد حرکت زیبای عباس آقایی و سانتر این بازیکن روی دروازه سپاسی، نیکبخت را در موقعیت گلزنی قرار دهد. شماره 10 سرخ‌ها نیز بدون معطلی و با یک ضربه سر دیدنی سانتر ارسالی آقایی را وارد دروازه سپاسی کرد تا تیمش را یک بر صفر پیش بیندازد. در نیمه اول اما اتفاق خاص دیگری رخ نداد تا سرخ‌ها برنده به رختکن بروند.

 تغییرات پرسپولیس

در نیمه دوم تغییرات دیگری در پرسپولیس رخ داد. شیث رضایی به جای آراندا وارد زمین شد. در دقیقه 49 پرسپولیس به گل دوم رسید. پاس بلند حسن رودباریان و حرکت ترکیبی بادامکی و نیکبخت واحدی پرسپولیس را باز هم در موقعیت گلزنی قرار داد.حسین بادامکی اما بدون معطلی و با یک ضربه فنی توپ را وارد دروازه سپاسی کرد تا کار شیرازی‌ها در نیمه دوم سخت‌تر شود. بادامکی با این گل فشار انتقادها را تا حدود زیادی کم کرد.

در دقیقه 54 سپاسی می‌توانست روی یک ضربه ایستگاهی یکی از گل‌ها را جبران کند اما چینش دفاعی پرسپولیس این اجازه را به شاگردان پیروانی نداد. چند دقیقه بعد بهمن طهماسبی نیز موقعیت خوبی را از دست داد و با بی‌دقتی و ضربه سر ناامیدکننده خود توپ را به اوت فرستاد. در دقیقه 59 زردپوشان شیرازی موقعیت دیگری را هدر دادند.

شمار ضربه‌های ایستگاهی تیم پیروانی اما در نوع خود جالب‌توجه بود. در دقیقه 60 محسن خلیلی در حالی به توصیه‌های فنی افشین قطبی گوش می‌داد که شماره 10 پرسپولیس موقعیت خطرناکی روی دروازه سپاسی شیراز ایجاد کرد. هرچند که شوت علیرضا نیکبخت این بار در چارچوب دروازه نبود.

محسن خلیلی جایگزین فرزاد آشوبی شد. اولین کرنر پرسپولیس در دقیقه 64 بازی حاصلی در بر نداشت. عباس آقایی توپ را به مدافع حریف زد تا دومین کرنر نیز بی‌نتیجه توسط شاگردان پیروانی دفع شود. ضدحمله زردپوشان موقعیت خطرناکی را روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد اما هاشم بیک‌زاده با یک ضربه بی‌دقت توپ را به راحتی از دست داد. در دقیقه 70 پاس علیرضا واحدی نیکبخت، خلیلی را در موقعیت خوبی قرار داد.

مهاجم پرسپولیس نیز با پای تخصصی خود شوت محکمی را راهی دروازه سپاسی کرد اما واکنش جالب‌توجه سوشا مکانی پرسپولیس را از رسیدن به گل سوم محروم کرد. در دقیقه 77 دو بار دروازه پرسپولیس به شکل جدی تهدید شد اما حسن رودباریان که یکی از روزهای خوبش را تجربه می‌کرد، این موقعیت‌ها را از سپاسی گرفت.

 تیم پیروانی اگرچه کار را در طول بازی هجومی دنبال می‌کرد اما در خط حمله بازیکنان به صورت هدفمند کار نمی‌کردند. در دقیقه 85 واکنش خیره‌کننده حسن رودباریان مدافعان پرسپولیس را به تحسین او واداشت. شوت سنگین نیسانی با حرکت زیبای دروازه‌بان پرسپولیس راهی کرنر شد.

در دقیقه 87 این رودباریان بود که در یک خروج مناسب توپ را باز هم مهار کرد. در دقیقه 90 اگر حسین بادامکی ضربه نهایی را با بی‌دقتی نمی‌زدمحسن خلیلی می‌توانست گل سوم را وارد دروازه‌ سپاسی کند اما بادامکی این فرصت را از دست داد.در وقت‌های تلف‌شده بازی، سپاسی حرفی برای گفتن نداشت. پرسپولیس در چنین شرایطی یک ضربه ایستگاهی مناسب را به دست آورد. خلیلی پشت ضربه قرار گرفت که البته شوت این مهاجم در چارچوب دروازه سپاسی نبود.

پرسپولیس دیدار هفته بیست‌وسوم را با برد پشت سر گذاشت. 3 امتیاز مهم خارج از خانه حالا یک بار دیگر پرسپولیس را به مدعی اول کسب عنوان قهرمانی تبدیل کرده است. آنها دوباره به صدر جدول رسیدند.سپاهان هم در زمین پاس همدان با نتیجه 3 بر یک مغلوب شد. 2 گل اوکوچا و تک‌گل علوی در مقابل گل بنگر باعث شد تا بگوویچ جایگاهش را حفظ کند اما سپاهان صدر جدول را تحویل پرسپولیس بدهد.

کد خبر 45657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز