یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
۰ نفر

مهدی علیپور -دبیر:بی‌شک مسئله ترافیک همواره یکی از دغدغه‌های اصلی و در اولویت همه مسئولانی بوده که طی دوره‌های مختلف سکاندار مدیریت کلانشهر تهران بوده‌اند؛ دغدغه‌ای که در پی اعمال سلایق متفاوت برای ساماندهی ترافیک، ‌گاه به کشمکش‌های آشکار و پنهان میان متولیان شهر منجر شده است.

مهدی علیپور

آنچه همه کارشناسان و مسئولان و برنامه‌ریزان شهری بر آن تأکید کرده‌اند گسترش شبکه حمل‌ونقل عمومی برای کاهش معضلات ترافیکی است. بنا به گزارش بانک جهانی، آلودگی هوا سالانه ۶/۲ میلیارد دلار به تهرانی‌ها خسارت وارد می‌کند.

سرانه این عدد، حدود ۳۰۰ دلار برای هر نفر در سال است. به عبارت ساده‌تر، به یک خانواده تهرانی ۴ نفره سالی ۱۲۰۰ دلار معادل حدود ۱۴میلیون تومان ضرر ناشی از آلودگی هوا وارد می‌شود. با توجه به اینکه مشکل آلودگی هوا و ترافیک شهر تهران باید به‌صورت همزمان حل شود، در این میان حمل‌ونقل ریلی در تسهیل رفت‌وآمد شهروندان جایگاهی ویژه دارد که بیش از دیگر وسایل حمل‌ونقل می‌تواند گره از کار فروبسته ترافیک تهران بگشاید. استفاده از مترو به‌عنوان یک سیستم حمل‌ونقل شهری، همیشه به‌عنوان یکی از راه‌حل‌های اساسی ترافیک شهری و صرفه‌جویی در وقت شهروندان مطرح بوده است و امروزه مسئولان و مردم این واقعیت را که مترو تنها مشکل‌گشای سفرهای درون‌شهری است، پذیرفته‌اند.  

بر همین اساس هم چندی پیش معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران اعلام کرد طی ۲ سال گذشته مطالعات بسیاری بر روی خطوط مترو انجام شده که در نتیجه آن بنا شده است خطوط ریلی درون‌شهری تهران به ۱۱ خط افزایش یابد.  

کد خبر 456520

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha