همشهری آنلاین: ده‌ها هزار نفر با پیوستن به موج جدید اعتراضات در جهان، خواستار اقدامی فوری در مقابله با تغییرات اقلیمی شدند.

موج جدید اعتراضات اقلیمی در جهان به راه افتاد

به گزارش ایرنا، با گذشت یک هفته از روزی که صدها هزار نفر در سراسر جهان به خیابان‌ها آمدند و تظاهراتی در استرالیا، انگلستان، هند و آمریکا برگزار شد، روز جمعه ۵ مهر، موج جدیدی از اعتصابات اقلیمی در جهان به راه افتاد.

شهروندان نیوزیلندی امروز در یکی از بزرگ‌ترین تجمعات اعتراضی در تاریخ ولینگتون پایتخت این کشور شرکت کرده و سازمان‌دهندگان این تظاهرات را وادار کردند تا با تغییر برنامه‌های امنیتی خود، پذیرای حجم بالای معترضان باشند.

هزاران معترض نیوزیلندی دیگر نیز در شهرهای اوکلند و کرایست‌چرچ و دیگر مناطق این کشور راهپیمایی کردند.

گرتا تانبرگ نوجوان ۱۶ ساله سوئدی که با اعتراضات هفتگی سال گذشته خود در بیرون پارلمان سوئد الهام‌بخش اعتراضات دانش‌آموزان جهان علیه تغییرات اقلیمی شد، می‌گوید که ۳.۵ درصد از مردم نیوزیلند در این تجمع شرکت کرده‌اند.

در جریان این اعتراضات، ۱۱ هزار شهروند نیوزیلندی با امضای طوماری که به پارلمان تقدیم شد، خواستار اعلام وضعیت اضطراری اقلیمی در این کشور شدند.   

در ایتالیا نیز برگزاری تجمعاتی مشابه در شهرهای رُم، میلان، تورین، فلورانس، ناپل و بولونیا برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش روزنامه گاردین، در همراهی با این رویدادهای اعتراضی، برگزاری تظاهرات‌ گسترده در آمریکای جنوبی از میدان زوکالو مکزیکوسیتی تا میدان اصلی پلازا دُ مایو در بوئنوس آیرس پیش‌بینی شده بود.

افزون بر این، به گزارش فعالان زیست‌محیطی میدان پلازا واقع در پایتخت شیلی از ساعت ۶ بعد از ظهر شاهد خیل معترضان خواهد بود و همزمان اعتراضاتی نیز در شهرهای برزیل، بولیوی، اکوادور و پاراگوئه در اطراف جنگل‌ بارانی آمازون برگزار می‌شود.  

کد خبر 456512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha