بهروز رسایلی: فوتبال ایران سرزمین فراموشکاری است. اینجا حافظه بلندمدت اهالی فوتبال، منتقدان، روزنامه‌نگاران و خیلی از هواداران بسیار ضعیف است و به‌ندرت پیش می‌آید سوژه‌ای تا آخر پیگیری شود؛ طوری که همیشه می‌توان فوجی از وعده‌های فراموش‌شده و اتفاقات رخ نداده را یادآوری کرد.

VAR در داربي

در این مطلب چند مثال جدید و به روز برای‌تان می‌نویسیم.

  • VAR در داربی؛ چی شد؟

از حدود یک سال پیش گفته شد قرار است در مسابقات داخلی از کمک‌داور ویدئویی استفاده شود. زمستان پارسال این سیستم با حضور و نظارت علیرضا فغانی تست شد. در اسفندماه هم رئیس دپارتمان داوری از آزمایش VAR در داربی ۸۹ (نوروز امسال) خبر داد. آن بازی که گذشت و رفت، داربی بعدی هم روز یکشنبه برگزار شد، خود فغانی هم که مهاجرت کرد و برای همیشه رفت اما هنوز خبری از VAR نیست که نیست. گفته‌اند فصل آینده؟ زیاد دل‌تان را خوش نکنید.

  • سنگ‌انداز را پیدا کردید؟

آغاز لیگ نوزدهم را یک‌ماه عقب انداختند تا سیستم‌های ایمنی ورزشگاه‌ها تکمیل شود و ازجمله دوربین‌های مداربسته را نصب کنند. قرار بود این بار دیگر مو را از ماست بیرون بکشند، اما هفته دوم سر دروازه‌بان دوم استقلال را با پرتاب سنگ در ورزشگاه آزادی شکستند و هنوز عاملش معرفی نشده است. وقتی سنگ‌انداز را معرفی نمی‌کنید، بقیه چرا باید عبرت بگیرند و پرهیز کنند؟ حالا آن تراژدی از زهر تلخ‌تر مربوط به جان دادن کودک هفت ساله به کنار. این خط و این نشان؛ ببینید این داستان را چطور می‌پیچانند.

  • ادعای علیپور به کجا رسید؟

حجت‌الاسلام علیپور در اظهاراتی جنجالی مدعی شد یکی از بازیکنان تیم ملی در جام ملت‌های آسیا ترامادول مصرف کرده و اشتباهات او روی هر ۳ گل ژاپن مؤثر بوده است. رئیس پیشین کمیته اخلاق کدهایی هم داد که اهالی فوتبال را مستقیم می‌برد سراغ یک بازیکن خاص. ۳‌ماه پیش کمیته اخلاق علیپور را احضار کرد. اگر صلاح می‌دانید به ما هم بگویید چه حکمی برای او بریدید. اگر هم این قبیل اظهارات بی‌سند هزینه خاصی ندارد، اجازه بدهید رسانه‌ها نیز فهرستی از بازیکنان عیاش، ترامادولی و زدوبندی را معرفی کنند؛ البته بدون ذکر نام، اما با کدهای دقیق!

  • حرف‌های قلعه‌نویی را شنیدید؟

همچنین امسال قرار شد هیچ‌کس در میکس‌زون و نشست‌های خبری حرف نامربوط نزند، وگرنه به قول رئیس کمیته انضباطی قبل از رسیدن به خانه‌اش جریمه خواهد شد! این‌اش را هفته اول آنقدر شور کردند که چند بازیکن به‌خاطر اظهارنظر در مورد کیفیت پایین توپ‌های لیگ برتر احضار و توبیخ شدند، درصورتی که اساسا هیچ حرفی «فنی» تر از سخن گفتن راجع‌به توپ نیست. در عین حال اما این تب تند زود عرق کرد. آقای امیر قلعه‌نویی که پارسال مدام می‌گفت مسابقات لیگ مهندسی‌ شده است و قرار بود بعد از پایان رقابت‌ها مدارکش را ارائه کند، این هفته پس از توقف سپاهان برابر نفت مسجدسلیمان نطق باشکوهی در نقد شیوه بازی حریف ایراد کرد و خواستار نامه‌نگاری مهدی تاج به فیفا برای تغییر قوانین بازی جوانمردانه شد! او می‌گفت سوشا مکانی وقت تلف می‌کرده، درحالی‌که لب سوشا بعد از بازی ۱۲بخیه خورد. بعد هم مهدی تارتار در دفاع از تیم خودش هر چه دلش خواست نثار قلعه‌نویی کرد. کمیته انضباطی کجایی؟ دقیقا کجایی؟

  • دادگاه عالی ورزش؛ تو دیگر چرا؟

این یکی استثنائا تقصیر ما نیست، بلکه اینجا سوییسی‌ها هستند که «ایرانی‌بازی» در می‌آورند! الان دقیقا یک سال و ۲ ماه از داربی سوپرجامی که استقلال از حضور در آن سر باز زد و ۳ بر صفر به سود پرسپولیس شد می‌گذرد. کمیته انضباطی پرسپولیس را ۳ بر صفر برنده آن مسابقه معرفی کرد، اما استقلال به دادگاه عالی ورزش شکایت برد. از آن زمان ۲۰بار برای اعلام رأی نهایی زمان تعیین کردند که آخرین‌اش ۳۰شهریور (۳ روز پیش) بود، اما همچنان خبری نیست که نیست. احتمال دارد دادگاه عالی ورزش به‌خاطر ناتوانی در رسیدگی به این پرونده، کلا منحل شود!

کد خبر 456160

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha