همشهری آنلاین: عبدالله جاسبی عضو هیات امنای دانشگاه آزاد همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بر اهتمام مسئولان آموزشی و روسای دانشگاه‌ها در راستای حفظ سلامت و ایمنی دانش‌آموزان و دانشجویان تاکید کرد.

جاسبي

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر عبدالله جاسبی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی نیز عضویت دارد، در گفت‌وگویی که همزمان با فرا رسیدن سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام داده، نسبت به آنچه که فرسودگی و روزمرگی در نظام آموزشی کشور خوانده است انتقاد کرد.

عبدالله جاسبی همچنین از مسئولان آموزشی و روسای دانشگاه‌ها خواسته است که برای حفظ سلامت و ایمنی دانش‌آموزان و دانشجویان، برنامه‌ریزی هدفمند و اجرایی داشته باشند. این تاکید جاسبی همزمان با آغاز سال تحصیلی در حالی صورت گرفته است که در سال تحصیلی گذشته دانشگاه‌ها شاهد حوادثی مرگبار از جمله واژگونی اتوبوس دانشجویان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی بوده‌اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از مسئولان آموزشی و روسای دانشگاه‌ها خواسته است که دانش‌آموزان و دانشجویان را گران‌ترین امانت دانسته و در حفظ سلامت و ایمنی دانش‌آموزان و دانشجویان، برقراری زمینه‌های نشاط و شادابی و سلامت روحی و جسمی، ارتقای علمی و اعتلای فرهنگی آنان برنامه‌ریزی هدفمند و اجرایی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، عبدالله جاسبی اظهار داشته است: دستیابی به عزت، تعالی، پیشرفت و توسعه پایدار کشور با عقلانیت و از مسیر جامعه دانش‌محور فراهم می‌شود و هیچ مزیت و ثروتی بالاتر از دانایی‌محوری و عقلانیت نیست.

وی معنویت و اخلاق‌مداری را لازمه تاثیرگذاری دانشگاهیان و نظام آموزشی دانست و با اشاره به نقش مؤثر و برجسته معلمان، فرهنگیان و اساتید در خلق سرمایه‌های انسانی ارزشمند برای کشور، خواستار برنامه‌ریزی جامع مسئولان مرتبط برای رفع دغدغه‌های برحق آنان و پاسداشت شأن و منزلت معلمان و اساتید شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مسائل و چالش‌های فراروی امروز نظام آموزشی کشور، راهکارهای خلاقانه، علمی و نوآورانه می‌طلبد و با روزمرگی و فرسودگی نمی‌توان بر حل مسائل پیچیده فائق شد.

کد خبر 456021
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha