همشهری آنلاین: یک هفته پس از بردن جایزه بهترین فیلم کانادایی از جشنواره تورنتو، «آنتیگونه» به نمایندگی از کانادا به بخش بهترین فیم بین‌المللی آکادمی اسکار معرفی شد.

فيلم آنتيگونه نماينده كانادا در اسكار 2020

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین‌دیلی، پنجمین تجربه کارگردانی سوفی دریسپ یک روایت امروزین از تراژدی یونانی سوفوکل است که نخستین بار در جشنواره فیلم تورنتو روی پرده رفت و جایزه ۳۰ هزار دلاری بهترین فیلم بلند داستانی کانادایی را برد. نایما ریچی، بازیگر تازه‌کار در «آنتیگونه» به نقش قهرمان داستانی در مونترال ظاهر شده و ماجرا درباره خانواده‌ای مهاجر است که از زندگی کردن در کانادا ناامید می‌شود.

کانادا پیش از این هشت بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان با نام تازه بهترین فیلم بین‌المللی شده که آخرین آن سال ۲۰۱۳ با «جادوگر جنگ» به کارگردانی کیم نگوین بود. ضمن اینکه دنی آرکان در ۲۰۰۴ با «تهاجم بربرها» نخستین و تنها جایزه اسکار را در بخش بهترین فیلم بین‌المللی برای کانادا به ارمغان آورد.

دریسپ نویسنده، کارگردان و فیلمبردار «آنتیگونه» است و فیلم از شش نوامبر (حدود دو هفته دیگر) در سینماهای کانادا روی پرده می‌رود تا مشکلی برای حضور و رقابت در نود و دومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار نداشته باشد. کانادا به لطف فیلمسازانی چون دیپا مهتا و دنی ویلنوو بین ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ چهار بار نامزد اسکار شده بود.

کد خبر 455734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha