چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
۰ نفر

سرانجام دولت تکانی به خود داد و یارانه نقدی برخی ثروتمندان را قطع کرد اما هنوز آماری از تعداد افرادی که از دریافت ماهانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نقدی محروم شده‌اند، منتشر نشده است.

يارانه 833

گفته می‌شود حذف دهک‌های بالای درآمدی از شمول دریافت یارانه نقدی در جریان واریز یارانه های نقدی در این دوره آغاز شده است. ظاهرا توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فهرست افراد مشمول حذف در دهک های پردرآمد را به سازمان هدفمندی یارانه ها تحویل داده است. دولت پیش تر اعلام کرده بود قصد دارد یارانه نقدی ۸۰۰ هزار نفر از دهک های بالای درآمدی را قطع کند. و مشخص نیست آیا یارانه این ۸۰۰ هزار نفر قطع شده یا دولت قصد دارد مرحله به مرحله اقدام به حذف یارانه این ۸۰۰ هزار نفر کند.

البته برخی خبرهای تایید نشده حکایت از آن دارد که فعلا یارانه نقدی ۳۰۰ هزار نفر قطع شده و فهرست ۵۰۰ هزار نفری دیگری در دست دولت است که ماه آینده یارانه نقدی آنها قطع می‌شود. سخنگوی دولت درباره حذف یارانه دهک‌های پردرآمد گفته است: تصمیم اتخاذ شده در حد صدک است و بیش از ۷۰۰ هزار نفر را مشمول می شود علی ربیعی قطع یارانه نقدی ۳۰ میلیون نفر را در آینده تایید نکرده و توضیح داده است:  اجرای تصمیم مجلس زمینه های اقتصادی و اجتماعی می خواهد که ما آن را مهیا نمی بینیم ولی ثروتمندان شناسایی می شوند و در ماه بعدهم این موضوع ادامه خواهد داشت.

به گفته سخنگوی دولت حذف یارانه ثروتمندان شروع شده است اما طبقات متوسط مطمئن باشند تصمیم غلطی نخواهیم گرفت که تاثیری در درآمد آنها داشته باشد؛ پایگاه اطلاعات ایرانیان خوشبختانه بسیار دقیق شده و همین که این تصمیمات روی صدک رفته و آرام آرام ادامه پیدا می کند نشان از دقت کار است.

 حالا بسیاری می‌پرسند آیا حذف یارانه نقدی ۸۰۰ هزار نفر از دهک پردرآمد جامعه به معنای پایان اجرای قانون است یا اینکه دولت همچنان ثرونمندان را از قطار پیاده می‌کند؟

کد خبر 455518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha