چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
۰ نفر

حمید علی‌پور: هفته سوم لیگ برتر بعد از چند روز وقفه از روز جمعه آغاز شد و دیروز به پایان رسید.

فوتبال

نکته مهم در خصوص بازی‌های این هفته اشتباهات محرز دروازه‌بان‌ها بود که درصد زیادی از گل‌های این هفته را رقم زد. از مجموع ۱۵گلی که در ۸بازی به ثمر رسید، حداقل ۱۰گل روی اشتباه فاحش گلرها زده شد که این یک اتفاق عجیب برای لیگی است که بازیکنانش داعیه حرفه‌ای بودن دارند.

در بازی ماشین‌سازی برابر شهرخودرو، تنها گل مسابقه روی اشتباه حامد لک به ثمر رسید. در حالی که هیچ صحنه جدی و خطرناکی روی دروازه ماشین‌سازی ایجاد نشده بود، حامد لک با شراکت مدافعان تیمش سلسله‌ای از اشتباهات را رقم زدند تا حسین مهربان در مقابل دروازه خالی قرار بگیرد و تک‌گل بازی را به ثمر برساند. جالب اینکه لک در نیمه دوم هم یک بار دیگر همین اشتباه را تکرار کرد اما خوش‌شانس بود که دروازه‌اش باز نشد. استقلال هم در روزی که در آستانه داربی به‌شدت به برد نیاز داشت در برابر نفت مسجدسلیمان قرار گرفت و خیلی زود روی اشتباه حبیب فرعباسی به گل رسید. دروازه‌بان نفت روی یک موقعیت بسیار ساده نتوانست ضربه دیاباته را مهار کند و استقلال به گل اول رسید. با این وجود در نیمه دوم و روی معدود ارسال‌های میزبان این بار حسین حسینی بود که با اشتباه فاحش خود در جلو آمدن باعث شد استقلال همچنان از کسب پیروزی باز بماند.

اوج اشتباهات دروازه‌بان‌ها در بازی سایپا و نساجی بود که گلرهای دو تیم کلکسیونی از اشتباهات را رقم زدند. محمدامین رضایی دروازه‌بان نساجی روی دو گل اول اشتباهات عجیبی داشت تا جایی که حتی در پایان نیمه اول تعویض شد. در طرف مقابل حامد فلاح‌زاده در دروازه سایپا هم روی هر ۳گل بازی نقش مستقیم داشت و اگر تیرک دروازه نبود شاید این بازی در نهایت با تساوی ۴-۴ به پایان می‌رسید. در آخرین بازی این هفته هم پرسپولیس میزبان نفت آبادان بود که در پایان سرخپوشان توانستند میهمان خود را با یک گل بدرقه کنند. تنها گل این بازی هم روی شوت کنعانی‌زادگان و اشتباه مهلک محمد دریس به ثمر رسید.

نکته اینجاست که اشتباهات دروازه‌بان‌ها تنها به این هفته محدود نمی‌شود و به‌عنوان مثال در هفته گذشته نساجی در حالی ۴-۳ پیکان را شکست داد که در گل‌های آن بازی هم نقش دروازه‌بان‌ها غیرقابل‌انکار بود. در آن مسابقه شیخ‌ویسی دروازه‌بان پیکان روی تمام گل‌های خورده مقصر صد درصد بود و بعد از دریافت گل چهارم توسط فرکی تعویض شد. نتایج لیگ امسال در هفته‌های ابتدایی تحت‌الشعاع اشتباهات دروازه‌بان‌ها بوده و باید دید گلرها در هفته‌های آتی شرایط بهتری پیدا می‌کنند یا قرار است قهرمان لیگ بر اساس اشتباهات دروازه‌بان‌ها مشخص شود نه درخشش مهاجمان.

کد خبر 455517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha