چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرسدس بنز در نمایشگاه فرانکفورت نسل بعدی لوکس‌ترین مدل خود را در قالب یک کانسپت نمایش داد.

نسل بعدی لوکس‌ترین مدل الکتریکی بنز

کانسپت ویژن EQS که قرار است سه سال دیگر به بازار عرضه شود، یک خودروی الکتریکی است که به گفته مرسدس-بنز می‌تواند با هر بار شارژ تا ۷۰۰ کیلومتر حرکت کند.

دو موتور الکتریکی ماشین حدود ۴۶۹ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و بنز می‌گوید با این نیرو، شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت ماشین کمتر از ۴ و نیم ثانیه و حداکثر سرعتش بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است.

کنار گذاشتن موتور درون‌سوز دست طراحان را برای رسیدن به فرمی تازه برای ماشین باز گذاشته است و آنها اتاق خودرو را جلوتر آورده‌اند تا فضا برای سرنشینان بیشتر شود.

به جای جلوپنجره، طراحان مرسدس-بنز از نمایشگری استفاده کرده‌اند که با ۹۴۰ لامپ ال‌ائی‌دی ستاره‌های کوچک آرم کارخانه را به صورت سه‌بعدی نمایش می‌دهد. به جای چراغ‌های عقب هم رشته‌ای از لامپ‌های کوچک سرتاسر صندوق عقب را پوشانده است.

داخل ماشین با الهام از قایق‌های تفریحی لوکس طراحی شده است. نمایشگر بزرگی که بخش‌های مختلف ماشین از طریق آن کنترل می‌شود، صفحه بزرگی است که با زاویه در امتداد کنسول وسط قرار داده شده است. هر سرنشین هم روی در ماشین یک نمایشگر اختصاصی دارد.

ماشینی که با الهام از این مدل ساخته خواهد شد، به احتمال زیاد جلوپنجره نورانی و چراغ‌های لیزری سه بعدی نخواهد داشت، اما همچنان لوکس‌ترین مدل از ده مرسدس-بنز الکتریکی است که قرار است تا سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه شود.

مهم‌ترین رقیب این ماشین، تسلا مدل S است که تاکنون در بازاری بدون رقیب ترکتازی می‌کرد. رقیبان آلمانی بنز هم به زودی به این رقابت خواهند پیوست. پورشه هفته گذشته اولین مدل الکتریکی خود را رونمایی کرد، آئودی قبل از آمدن EQS، مدل لوکس الکتریکی خود را به بازار عرضه خواهد کرد و ب‌ام‌و هم مشغول آماده کردن نمونه الکتریکی لوکس‌ترین مدل خود، سری ۷ است. بی بی سی

کد خبر 455376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha