سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸

همشهری آنلاین: برای آنکه خواب خوب داشته باشید و بی‌خوابی که یکی از مشکلات شایع خواب است به سراغ‌تان نیاید، خوب است که به نکات بهداشتی درباره خواب توجه کنید

بي‌خوابي
  • عادت‌های خواب‌تان را با به بستر رفتن و از خواب برخاستن در یک ساعت معین در هر روز بهبود بخشید.
  • از بستر فقط برای خواب استفاده کنید و از مطالعه و تماشای تلوزیون در بستر خودداری کنید.
  • اگر پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه دراز کشیدن در بستر به خواب نرفتید، برخیزید و کاری انجام دهید که شما را خسته کند و هنگامی که دوباره خواب به سراغ‌تان آمد به بستر بروید. بیش از ۳۰ دقیقه بدون اینکه به خواب بروید در بستر دراز نکشید.
  • از بعد از ظهربه بعد،  از محرک‌هایی نظیر قهوه، سیگار و ... استفاده نکنید.
  • از شام خوردن دیروقت، رهیز کنید.
  • به طور منظم ورزش کنید. پیاده‌روی سریع به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بسیار مفید است.
  • محیط خواب خود را بهبود بخشید. اتاق را تاریک کنید. از دیگران نیز بخواهید که الزامات خواب شما را مدنظر قرار دهند.
  • از تمرکز بر هر مسئله و نگرانی هنگام رفتن به بستر، خودداری کنید.
کد خبر 455346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =