سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: چاپ اول رمان «وصیت‌ها» نوشته مارگارت اتوود با برچسب «برنده جایزه بوکر ۲۰۱۹» واکنش بنیاد بوکر و سردرگمی کتابدوستان را در پی داشت.

اشتباه در اعلام نام برنده بوكر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بوک‌سلر، در شرایطی که حدود یک ماه دیگر تا زمان معرفی نویسنده و کتاب برنده جایزه بوکر فرصت باقی است، یک کتابفروشی ناشناس در بریتانیا نسخه‌های تازه «وصیت‌ها» نوشته اتوود را با برچسب «برنده بوکر» و «اردک‌ها، نیوبری‌پورت» لوسی المان را با برچسب «نامزد بوکر» به مخاطبان و مشتریان عرضه کرده است.

این اتفاق در حالی افتاده که کارشناسان بخت «اردک‌ها، نیوبری‌پورت» را برای بردن بوکر بیش از «وصیت‌ها» می‌دانند؛ رمانی که دنباله رمان تحسین‌شده «سرگذشت ندیمه» است. در هر حال، سازمان‌دهندگان بوکر اعلام کردند داوران هنوز برای انتخاب برنده جایزه از میان شش نامزد نهایی بوکر تصمیم نگرفته‌اند و پیش از برگزاری نشست روز ۱۴ اکتبر، تمام پیش‌بینی‌ها صرفا نوعی گمانه‌زنی رسانه‌ای است.

اتوود کانادایی سال ۲۰۰۰ با «آدمکش کور» برنده جایزه معتبر بوکر شد و این ششمین نامزدی اوست. امسال سلمان رشدی با «کیشوت»، برناردین اواریستو با «دختر، زن، دیگر»، چیگوزی اوبیاما با «ارکستر اقلیت‌ها»، الیف شافاک با «۱۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه در این دنیای عجیب» و المان با «اردک‌ها، نیوبری‌پورت» دیگر نامزدهای دریافت جایزه بوکر هستند.

کد خبر 455290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha