چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
۰ نفر

محسن رضایی، دبیر ۸ دوره هفته کتاب، درگذشت. بسیاری محسن رضایی را جزء خلاق‌ترین برنامه‌ریزان فرهنگی می‌دانستند.

رضايي

شخصیتی که در بسیاری از اتفاق‌های فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشت، اما اغلب در پشت صحنه به ایفای نقش مشغول بود. محسن رضایی علاوه بر دبیری هفته‌ کتاب، مدیریت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، مشاور معاونت امور فرهنگی و معاونت پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیری ۲ دوره ستاد هفته پژوهش کشور و عضویت در هیأت مؤسسان، هیأت امنا و هیأت مدیره دبیرخانه «کتاب سال ولایت» را عهده‌دار بود و نیز عضویت در هیأت امنا و هیأت مدیره دبیرخانه «دین‌پژوهان کشور» بخشی از سوابق فرهنگی زنده‌یاد محسن رضایی است.

در پیام نیکنام حسینی‌پور، مدیر خانه کتاب به‌مناسبت درگذشت رضایی آمده است: «وداع با صاحب اندیشه، برنامه‌ریزی اندیشمند و خلاق در عرصه فرهنگ موجب تأثر شد. بدون تردید مرحوم محسن رضایی، یکی از تأثیرگذاران در حوزه مدیریت فرهنگی در کشور بود. وی از بنیانگذاران و قوام‌بخشان «هفته کتاب جمهوری اسلامی» در ایران بود و به‌ویژه در دهه۷۰ و ۸۰ با هدف توسعه فرهنگ مکتوب و فرهنگ کتابخوانی دبیری ۸ دوره «هفته کتاب» را بر عهده داشت و در این جایگاه، موجبات شکل‌گیری، اعتلا و اعتبار این رویداد فرهنگی را در کشورمان فراهم ساخت. »

  • احمد مسجدجامعی
  • عضو شورای شهر تهران:

خبر درگذشت دوست و همکارمان آقای محسن رضایی را دریافت کردم. ایشان در تدوین برنامه سوم و چهارم توسعه در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه موثر بود و در تدوین برنامه پنجساله اول و دوم شهرداری تهران نیز مشارکت فعال داشت.
 او همچنین در برگزاری هفته کتاب و خانه کتاب و پایه گذاری جایزه دهخدا کارهای ماندگاری کرد و آثار ارزشمند مکتوبی بر جای نهاد. برای ایشان از درگاه الهی طلب رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می کنیم.

کد خبر 455503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha