فقدان مرکز آموزش عالی فقط یکی از کمبودهای فرهنگی منطقه ۱۷ بود که با افتتاح «دانشگاه علمی‌ـ کاربردی مرکز فرهنگی و هنری واحد ۶» تا اندازه‌ای رفع شد، اما کمبود امکانات فرهنگی و هنری منطقه به این مورد خلاصه نمی‌شود و جای خالی مراکزی مانند سینما، سالن تئاتر و... به چشم می‌خورد.

محمدجواد حق شناس

آنچه این کمبود را دامن می‌زند، تعطیلی مراکز فرهنگی انگشت‌شمار موجود در سایه هزار برهان و بهانه موجه و غیرموجه است. «محمدجواد حق‌شناس» معتقد است ظرفیت‌های فرهنگی موجود باید حفظ و توسعه داده شوند.

منطقه ۱۷ فقط یک سینما داشت که سال‌ها پیش تعطیل شد و اخیراً به مرکز برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌ها تبدیل شده است. قرار نیست فکری برای توسعه مراکز فرهنگی این منطقه اندیشیده شود؟
رویکرد شورای‌شهر تهران این است که در هر منطقه یک پردیس سینمایی داشته باشیم و از شهردار منطقه می‌خواهم ایجاد یک پردیس سینمایی را در اولویت برنامه‌های منطقه قرار دهد.
 

مسئولان وقت سینما کمبود بودجه را به‌عنوان دلیل تعطیلی آن عنوان کردند. با توجه به محدودیت منابع مالی مدیریت شهری کنونی، می‌توان به احیا و فعالیت دوباره سینمای بهاران امیدوار بود؟
این امر با مشارکت بخش خصوصی امکان‌پذیر است. شورای‌شهر به هیچ سینمایی مجوز تغییر کاربری نمی‌دهد و اگر این سینما ظرفیت کافی داشته باشد، با ایجاد سالن‌های بزرگ و کوچک شرایط اکران فیلم‌های متعدد را به وجود می‌آوریم تا به سلیقه‌های متنوع پاسخ داده شود و فروش گیشه درآمد سینما را افزایش دهد.
 

منطقه ۱۷ مهاجرپذیر است و اقوام ایرانی مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند. همین ویژگی سبب شده تنها فرهنگسرای اقوام تهران در این منطقه ایجاد شود، اما چند سال پیش این فرهنگسرا به فرهنگسرای بهاران تبدیل شده که کارکردی مشابه سایر فرهنگسراهای شهر دارد. برای تبادل فرهنگی اقوام مختلف و احیای این مرکز چه برنامه‌ای دارید؟
منطقه ۱۷ ذخایر فرهنگی و شخصیت‌های ارزشمندی دارد و بسیاری از چهره‌های آن در دوران دفاع‌مقدس و سایر مقاطع به چهره‌های فرامنطقه‌ای و حتی ملی تبدیل شدند. شورای‌شهر و مدیریت شهری تهران این آمادگی را دارد تا به کمک سازمان فرهنگی و هنری شهر تهران برای احیای این مرکز اقدام کند تا زمینه هم‌افزایی و تبادل فرهنگی اهالی بیشتر شود.
 

دانشگاه علمی‌ـ کاربردی مرکز فرهنگی و هنری واحد ۶ در مجاورت زیرگذرها و نقاط بی‌دفاع شهری قرار گرفته است. برای افزایش امنیت دانشجویان چه برنامه‌ای دارید؟
وجود دانشگاه و حضور دانشجویان، افزایش امنیت محله را به همراه دارد. برای‌ تردد ایمن دانشجویان هم پیش‌بینی کرده‌ایم که خط تاکسی مترو زمزم‌ـ دانشگاه راه‌اندازی و مسافربرهای شخصی این مسیر ساماندهی شوند. نصب چند برج نوری و ایجاد مسیر دوچرخه هم از اقدامات دیگری بود که با همین هدف انجام شد. برای زیباسازی بصری و احساس آرامش رهگذران و دانشجویان هم جداره‌های حریم خط راه‌آهن تهران‌ـ اهواز رنگ‌آمیزی می‌شود.

کد خبر 454844

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha