همشهری آنلاین: مایکل شوماخر قهرمان هفت دوره مسابقات جهانی اتومبیلرانی فرمول یک برای سلول‌درمانی در بیمارستانی در پاریس بستری شده است.

Michael Schumacher

 نشریه فرانسوی لا پاریزین گزارش داده است که این قهرمان ۵۰ ساله آلمانی در بخش قلب و عروق بیمارستان ژرژ پمپیدوی پاریس تحت نظر دکتر فیلیپ مناش که از او به عنوان پیشگام درمان نارسایی قلب با سلول‌های بنیادی نام برده است، بستری شده است.

به نوشته لا پاریزین این درمان در این بیمارستان در جنوب غرب پاریس دو روز طول خواهد کشید. به نوشته این نشریه این ستاره تیم اتومبیلرانی فراری در بهار امسال هم دو بار در این بیمارستان درمان شده بود.

شوماخر در دسامبر ۲۰۱۳ در یک حادثه در حین اسکی که باعث خرد شدن کلاهخود ایمنی‌اش شد، آسیب دید و از آن هنگام اطلاعات چندانی درباره او علنی نشده است.

پزشکان شش ماه پس از این حادثه برای حفظ مغز شوماخر او را به اغما فرو بردند و به بیمارستان گرنوبل در لوزان سوئیس منتقل کردند. شوماخر در سپتامبر ۲۰۱۴ به خانه‌اش فرستاده داده شد تا به طور خصوصی درمان شود.

دوستان قدیمی شوماخر می‌گویند او نمی‌تواند راه برود و به درستی ارتباط برقرار کند.

شوماخر نخستین عنوان قهرمانی‌اش را ۲۵ سال پیش به دست آورد و در سال ۱۹۹۲ برای نخستین بار برنده مسابقه اتومبیلرانی جایزه بزرگ یا گران پری شد. او در طول سال‌های بعدی در تیم‌های بنتون و فراری مسابقه داد  و برای آخرین بار در سال ۲۰۰۶ در چین برنده مسابقه گران پری ۹۱ شد.

کد خبر 454673

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha