جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

پشت صحنه فیلم و سریال‌ها همیشه برای تماشاگران جذاب‌تر از خود اثر بوده‌اند.

این جذابیت زمانی دوچندان می‌شود که فیلم یا سریال مذکور مورد توجه قرار گرفته و شخصیت‌های آن محبوب شده باشند. در پی همین جذابیت است که مهران مدیری با هوشمندی در انتهای سریال‌هایش بخشی از پشت صحنه همان قسمت را پخش می‌کند و یا مهدی فخیم‌زاده که اعتقاد عجیبی به پخش پشت صحنه کارهایش بلافاصله بعد از پایان پخش سریال دارد.

 او حالا با پایان یافتن پخش سریال جدیدش «بی‌صدا فریاد کن» یک پشت صحنه 60 دقیقه‌ای برای پخش آماده کرده است که قرار است این تک قسمت ساعت 20/21 دقیقه روز چهارشنبه پانزدهم اسفند ماه روی آنتن شبکه دو سیما برود.

این فیلم 60 دقیقه‌ای با تدوین و کارگردانی مریم نراقی آماده پخش شده است. او درباره ساخت این فیلم می‌گوید: «پشت صحنه کارهای آقای فخیم‌زاده، به یک نوعی با دیگر پشت صحنه‌ها فرق دارد، ریتم کار در پشت صحنه او تند است با وجود سخت بودن سکانس‌ها، اما همه عوامل خیلی خوب و به موقع برای ضبط سکانس‌ها آماده می‌شوند و این در درون خود دارای جذابیت‌های فراوانی است. ضمن اینکه راش‌های زیادی از پشت صحنه تهیه می‌شود که وجود این راش‌ها کار را برای کارگردانی پشت صحنه قدری راحت‌تر می‌کند.»

نراقی اتفاقات پشت صحنه سریال و گفت‌وگو با بازیگران را از عمده آیتم‌های این فیلم معرفی می‌کند: «در این فیلم با محمد صادقی، انوشیروان قاطعی، لیلا برخورداری، سارا خوئینی‌ها، کامران تفتی، فردا صفاخو، فرهاد قائمیان و خود آقای فخیم‌زاده صحبت شده، که در این گفت‌وگوها که تایم آنها بسیار کوتاه است، این بازیگران از نقش و حوادث خاصی که پشت صحنه سریال برایشان اتفاق افتاده صحبت کرده‌اند. در واقع وقتی آنها خاطره‌ای از یکی از اتفاق‌های پشت صحنه تعریف می‌کنند، بلافاصله صحبت‌های او کات می‌خورد به پشت صحنه سریال در لحظه‌ای که اتفاق برای او افتاده است.»

بنابه گفته نراقی علاوه بر این گفت‌وگوها در لابه‌لایی آیتم‌های نیز مهدی فخیم‌زاده، درباره کارگردان مجموعه، نگارش و مراحل تحقیق فیلمنامه و حضور پلیس زن در آثارش گفته‌هایی را بیان داشته است.

این فیلم پشت صحنه هم‌اکنون آماده پخش شده و برای بازبینی به پخش شبکه دو سیما ارائه شده است. در تهیه این فیلم محمد غفاری و جواد فراهانی به عنوان تصویربردار با مریم فراهانی همکاری داشته‌اند و حمیدرضا قربانی به عنوان مشاور او را همراهی کرده است.
«بی‌صدا فریاد کن» پنجمین مجموعه تلویزیونی مهدی فخیم‌زاده بود که با محوریت تولید قرص‌های تقلبی اکس تهیه و پخش شد و طبق آمار واحد نظرسنجی سیما عنوان پرمخاطب‌ترین مجموعه تلویزیونی زمستان 86 را کسب کرد.

همشهری امارات

کد خبر 45465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز