چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مارک رایلنس، بازیگر برنده اسکار در روایت ترنس مالیک از زندگی حضرت مسیح نقش چهار شیطان را بازی می‌کند.

مارك رايلنس در جشنواره دوويل فرانسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، مالیک ۷۵ ساله که سه نامزدی اسکار و یک نخل طلایی جشنواره کن در کارنامه دارد، در تازه‌ترین تجربه سینمایی خود روی صندلی کارگردانی «سیاره آخر» می‌نشیند؛ فیلمی که زندگی حضرت عیسی مسیح را در قالب چند مثل به تصویر می‌کشد. بازیگر اصلی پروژه گیزا روریگ است که در فیلم برنده اسکار «پسر شائول» هم یکی از نقش‌های مهم را ایفا کرده بود.

نکته دیگر در «سیاره آخر» نقشی است که مالیک برای رایلنس کنار گذاشته است. بازیگر ۵۹ ساله انگلیسی که با «پل جاسوس‌ها» ساخته استیون اسپیلبرگ برنده اسکار شده، با حضور در جشنواره دوویل فرانسه اعلام کرد قرار است در این فیلم بازیگر هر چهار نسخه شیطان باشد. ماتیاس اسخونارتس، بازیگر ۴۱ ساله بلژیکی پس از همکاری با مالیک در «زندگی پنهان»، در فیلم تازه این کارگردان تحسین‌شده یعنی «سیاره آخر» به نقش پطرس مقدس ظاهر خواهد شد.

رایلنس با اشاره به اینکه کارش در «سیاره آخر» از حدود یک ماه دیگر آغاز می‌شود، درباره نقش خود در این پروژه گفت: «ترنس چهار نسخه از شخصیت ابلیس نوشته و من فکر می‌کردم قرار است یکی از آنها باشم اما شنیدم هر چهار ابلیس را من بازی می‌کنم. از کار کردن با مالیک خوشحالم. هر چند گفته‌اند او مدام با بازیگرانش حرف می‌زند و من چون از تئاتر آمده‌ام، عادت ندارم کسی تمام‌وقت راهنمایی‌ام کند.»

مالیک به ساختن فیلم‌های عجیب شهره است و «سیاره آخر» را هم نمی‌توان از این امر جدا دانست. روریگ که در «پسر شائول» نقش یکی از زندانی‌های آشوویتس را بازی کرده و به شهرت رسیده، تا همین اواخر معلم کتاب مقدس و در یکی از مدارس مذهبی نیویورک مرده‌شوی بود.

کد خبر 454633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha