مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آژانس فضایی ژاپن اعلام کرد: موشک فضایی H-IIB ساخت این کشور به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شد تا محموله‌ای را به فضانوردان حاضر در این ایستگاه برساند.

ارسال نخستین محموله ژاپن به ایستگاه فضایی

به گزارش فارس به نقل از اسپیس، آژانس فضایی ژاپن (JAXA) اعلام کرد: موشک فضایی H-IIB ساخت ژاپن به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شد تا محموله‌ای را به فضانوردان حاضر در این ایستگاه برساند.

موشک فضایی H-IIB حامل کپسول فضایی باری تمام رباتیک به نام HTV-۸ است که برای نخستین بار محموله‌ای از سوی کشور ژاپن را برای فضانوردان این ایستگاه ارسال می‌کند.

موشک فضایی ژاپن در حالی به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد که آژانس فضایی شرایط تماشای زنده آن را فراهم کرده بود.  

این موشک از مرکز فضایی تانگاشیما در جنوب ژاپن به سوی ایستگاه فضایی‌ بین‌المللی پرتاب شد و حامل ۴ تن محموله برای ۶ فضانورد حاضر در این ایستگاه بوده است.  

این کپسول فضایی برای یک مأموریت یک طرفه مورد استفاده قرار می‌گیرد و در پایان پس از دریافت محموله زباله و مواد غیرضروری درون ایستگاه فضایی در جو کره زمین سوزانده و از بین می‌رود.

اگر همه چیز خوب پیش برود، HTV-۸ در اوایل شنبه ۱۴ سپتامبر به ایستگاه فضایی می‌رسد تا توسط فضانوردان با استفاده از بازوی رباتیک این ایستگاه محموله‌ها برداشت شوند.

کد خبر 454594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha