همشهری‌آنلاین: مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار از پیوستن شهر تهران برای اولین بار به کمپین بین المللی هفته حمل و نقل پاک در راستای روز جهانی بدون خودرو خبر داد.

شينا انصاري

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، شینا انصاری، مدیر کل این مجموعه در این خصوص گفت: به دلیل اهمیت موضوع استفاده از حمل و نقل عمومی و در راستای کمک به کاهش آلودگی هوا در شهر تهران و همچنین اقداماتی که اخیرا شهردار تهران در راستای ترغیب استفاده از دوچرخه‌سواری انجام داده است، این اداره کل به نمایندگی از مجموعه شهرداری تهران به کمپین بین‌المللی هفته حمل و نقل پاک پیوست.  
مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار با تاکید بر این‌که این کمپین از سال ۲۰۰۲ تحت نظارت اتحادیه اروپا شروع به کار کرده گفت: فعالیت های این کمپین در راستای روز جهانی بدون خودرو بوده و سال گذشته بیش از ۵۰ کشور و ۲۸۰۰ شهر جهان در این رویداد بین المللی مشارکت داشتند.

او در ادامه افزود: امسال برای اولین بار درخواست مشارکت در این کمپین از سوی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار به دبیرخانه آن ارسال شد و شهرداری تهران به عضویت آن در آمد.

لازم به ذکر است جلسه هم اندیشی برگزاری هفته حمل و نقل پاک در راستای روز جهانی بدون خودرو با حضور دبیر کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران و نمایندگان اداره کل آموزش های شهروندی، شرکت کنترل کیفیت هوا، شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه، اداره کل سلامت، سازمان ورزش و تندرستی، شرکت واحد اتوبوسرانی، دفتر برنامه عمران سازمان ملل متحد(UNDP)، سازمان حمل و نقل و ترافیک، کمیته ملی المپیک و نمایندگان سازمان های مردم نهاد برگزار شد.

به گزارش شهرنوشت، گفتنی است این کمیپن از ۱۶ تا ۲۲ سپتامبر (۲۵ تا ۳۱ شهریور ماه) برنامه‌ریزی شده است و شهرهای مختلف دنیا برنامه‌های این هفته خود را برای برگزاری مراسم و مشارکت مردم اعلام می‌کنند، امید است با مشارکت مجموعه شهرداری تهران و هم اندیشی نهادهای ذیربط برنامه منسجمی با اهداف مرتبط تدوین و اجرایی شود.

کد خبر 454247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha