همشهری آنلاین: یک کتابفروشی ورزشی در شهر نیوکاسل اعلام کرد کتاب تازه مهاجم پیشین تیم ملی انگلستان را به دلیل توهین به هواداران تیم فوتبال نیوکاسل در فروشگاه خود عرضه نمی‌کند.

مايكل اوون در لباس نيوكاسل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، هر چند کتاب «روز از نو» نوشته مایکل اوون روز جمعه به بازار آمد اما منتشر شدن زودهنگام بخش‌هایی از آن اصلا به مذاق شهروندان نیوکاسل و هواداران تیم فوتبال این شهر خوش نیامده است. کتابفروشی بزرگ بک پیج در نیوکاسل که به عرضه کتاب‌های ورزشی اختصاص دارد، اعلام کرد نخستین بار در تاریخ خود حتی یک نسخه از کتاب «روز از نو» را در قفسه‌هایش قرار نخواهد داد.

اوون ۳۹ ساله که سال ۲۰۰۵ از رئال‌مادرید به نیوکاسل منتقل شد، در بخش‌هایی از کتاب خاطره‌های خود این انتقال را «یک گام بسیار بزرگ رو به عقب» توصیف کرده و نوشته است: «من نیاز ندارم خودم را به هواداران لعنتی نیوکاسل ثابت کنم.» مهاجم نامدار لیورپول ۱۴ سال پیش با رقم ۱۶.۸ میلیون پوند (بالاترین رکورد باشگاه تا آن زمان) و دستمزد هفتگی ۱۲۰ هزار پوند به شهر دانشگاهی نیوکاسل در شمال‌شرقی انگلستان منتقل شد.

دوران حضور اوون در تیم موسوم به کلاغ‌ها چهار فصل ادامه داشت. او در این مدت ۷۱ بازی برای نیوکاسل انجام داد (در فصل دوم فقط سه بازی) و ۲۶ گل زد که البته از آمار سه فصل بازی در منچستریونایتد و زدن پنج گل بسیار بهتر بود. با این حال، مهاجم افسانه‌ای لیورپول (۲۱۶ بازی و ۱۱۸ گل) هرگز نتوانست به هواداران نیوکاسل ارتباط مناسب برقرار کند و این رابطه پس از گرفتن کارت قرمز در بازی با واتفورد بدتر هم شد.

اوون روزهای شنبه و یکشنبه با حضور در چشایر و لیورپول کتاب «روز از نو» خود را برای دوستدارانش امضا می‌کند. او که از بازتاب خاطره‌هایش بین نیوکاسلی‌ها آگاه شده، معتقد است همه حرف‌هایش درباره این تیم و هوادارانش منفی است و نکته‌های مثبت هم در آنها دیده می‌شود: «من در واقع تیم و هوادارانش را می‌ستایم. با اینکه می‌گفتند من هر دو دقیقه یک‌بار به خانه‌ام در لیورپول می‌روم اما یک خانه در نیوکاسل خریدم و چهار سال آنجا زندگی کردم.»

در واکنش به تصمیم بحث‌انگیز کتابفروشی بک پیج مبنی بر تحریم «روز از نو»، یکی از مدیران شرکت ناشر کتاب اوون گفت: «مایکل از هواداران می‌خواهد کتاب او را بخوانند تا داستان زندگی و فعالیت‌های حرفه‌ای‌اش را کامل دریابند؛ از جمله دورانی که در نیوکاسل گذراند. واکنش عمومی کتابفروشی‌ها به این کتاب شگفت‌انگیز بوده است.»

کد خبر 454244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha