پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت فیس‌بوک می‌گوید در حال آزمایش پنهان کردن «لایک‌ها» در پست‌های ارسالی کاربران در این پلتفرم رسانه اجتماعی است.

facebook

 این اقدام پس از آزمایش مشابه شرکت فیس‌بوک بر روی اینستاگرام، شبکه اشتراک عکس این شرکت، در ماه پیش است که به گفته این شرکت برای جلوگیری از اشتغال خاطر کاربران با گرفتن لایک برای عکس‌هایشان بود.

جین منچون وونگ، استخراج‌کننده مشهور دیتا، این هفته در گزارشی در سایت تک‌چرچ افشا کرد فیس‌بوک در حال آزمایش در این مورد با اپلیکیشن اندرویدی‌اش است. فیس‌بوک بعداً در اعلامیه‌ای تأیید کرد که در حال آزمایش بر روی برداشتن لایک‌ها از پست‌ها در این شبکه اجتماعی است.

در صورت اجرایی شدن این تغییر، دیگر در زیر پست‌های فیس‌بوکی تعداد لایک‌ها یا واکنش‌های دیگر به نمایش درنخواهد آمد. کاربری که پست را ایجاد کرده است می‌تواند فهرستی از افراد و واکنش‌هایشان را به پست ببیند، اما تعداد این افراد به نمایش درنخواهد آمد.

وونگ در گزارشش می‌گوید لایک‌ها و واکنش‌ها به کامنت‌ها یا اظهارنظرهای زیر پست‌ها درصورتی‌که کاربر امکان آن را در تنظیمات فعال کرده باشد، همچنان قابل‌مشاهده خواهند بود.

شرکت فیس‌بوک در ماه اوت (مرداد) اعلام کرد که در حال آزمایشی بر روی اینستاگرام، «برای برداشتن فشار بر روی کاربران ازلحاظ تعداد لایک‌هایی که برای یک پست دریافت خواهند کرد» است و «از نتایج ابتدایی این آزمایش خشنود است.»

هنوز روشن نیست که این ویژگی جدید در چه زمانی در فیس‌بوک و اینستاگرام در دسترس قرار خواهد گرفت.

کد خبر 454045

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha